Avatar billede ildsjael Nybegynder
05. marts 2008 - 21:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

sitemap i google har 0 indexerede sider

Jeg har brugt xml-sitemaps til at lave et sitemap til google. Google spiser det som den skal og status er ok, men når jeg kigger i webmasterværktøjerne skriver den at der er 0 indekserede sider i mit sitemap. Det er ca. 14 dage siden jeg lagde sitemap'et ind. Skal jeg have mere tålmodighed eller er der noget galt?
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. marts 2008 - 21:15 #1
Der er intet galt, det går bare ikke så hurtigt. Mindst en måned og nogle gange helt op til et halvt år. Du må forstå at der er 2 eller 3 andre mennesker foruden dig der også laver hjemmesider og sitemapes, så google har ret meget at se til
Avatar billede ildsjael Nybegynder
05. marts 2008 - 21:30 #2
Okay, tak :-)

Jeg synes studsede bare over det fordi nogle af siderne er indekseret af google i forvejen.
Avatar billede anderssaugstrup Nybegynder
05. marts 2008 - 21:37 #3
I stedet for at bruge tiden på tålmodighed så brug den på links! :-)

Forstået på den måde at du skal have nogle gode relevante sider på internettet til at linke til dine sider for at blive indekseret hurtigt - og også for at få flotte placeringer på dine vigtigste søgeord.

Med et par kvalitetslinks fra gode sider på nettet, kan du ofte få dine sider (et nyt website går jeg ud fra at vi taler om) indekseret i løbet 2-3 uger eller hurtigere.

Samtidig har Kim helt ret: Det kan også tage længere, hvis du er uheldig.
Avatar billede ildsjael Nybegynder
05. marts 2008 - 21:57 #4
Det er en gammel side og den er i googles index men jeg har så tilføjet sitemap'et i webmasterværktøjerne for en sikkerheds skyld. Jeg studsede så bare over at den skrev 0 indekserede sider i sitemap'et når jeg nu ved at de fleste af siderne er indekseret i google på normal vis og via links.
Avatar billede anderssaugstrup Nybegynder
05. marts 2008 - 22:20 #5
Ah, det havde jeg ikke fanget. Må I undskylde.