Avatar billede trekkies Juniormester
05. marts 2008 - 20:49 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Boost rækkevide på router

Hej

Kan man booste rækkeviden på en router, f.eks. fra 10 meter til 15 meter?
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. marts 2008 - 21:13 #1
Det kan du på 2 måder.

1. med en bedre retningsbestemt antenne kan en almindelig trådløs router blive bragt til at række 14 Km uden for under gunstige betingelser.

2. Hvis du har den rigtige router, f.eks. en linksys, kan su indlæse tredieparts firmware der giver bedre kontrol og bl.a. mulighed for at justerer sendestyrken.

Du skal dog være opmærksom på at er vi indehdørs og skal du gennem vægge, så kan der være forhold der gør at dette ikke kan lade sig gøre. Hvis der f.eks. er metal f.eks. i form af alufraft til isolering eller hvis det er en fugtig trævæg, så forsvinder signalet helt. Et signal kan også ødelægges af eletronisk støj.

Under normale forhold skal en trådløs router kunne række ca 30 meter inden dørs og ca 100 meter udendørs. Det kunne tyde på at der er noget i dit miljø der dæmper eller genere dit signal og så er det ikke sikkert at du kan forøge rækkeviden uden at fjerne der der dæmper, støjer, skærmer eller reflekterer
Avatar billede trekkies Juniormester
05. marts 2008 - 21:20 #2
Det er til min svigermor, som er selvstændig.
Hendes router er D-Link DI-524 og der er ca. 10 meter mellem routeren og hendes computer.
Der er 2 mure mellem dem, og hun siger at hvis hun åbner døren ind til routeren så er der bedre signal.

Ved du om jeg kan gøre noget for hende?
Avatar billede trekkies Juniormester
05. marts 2008 - 21:51 #3
Jeg går i seng nu, da jeg skal tidlig op i morgen.

Jeg vender tilbage i morgen eller på fredag.
Avatar billede trekkies Juniormester
09. marts 2008 - 12:12 #4
Hvor kan jeg hente de forskellige fireware (Tredje part)?

Hvis det ikke virker, kan jeg så bare nulstille routeren, og alt er lige som før jeg installerede den nye fireware?
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. marts 2008 - 12:25 #5
Så let er det ikke. hvis det ikke virker skal standard firmwaren genindlæses så det er ikke bare lige. Hvor du henter den afhænger af hvilken fabrikat du har. Firmwaren er lavet specifikt til den enkelte model
Avatar billede trekkies Juniormester
11. marts 2008 - 14:47 #6
Routeren er D-Link DI-524.

Hvor kan jeg hente den tredje part firewaren til den?
Avatar billede jonas84 Nybegynder
17. marts 2008 - 13:31 #7
Det her er ikke pis:
Du kan booste din routers WIFI-signal ved at sætte en tom pringles-dåse eller anden metal cylinder på antennen/antennerne. Det forstærker signalet ret markant.