Avatar billede jonjohansen85 Nybegynder
05. marts 2008 - 19:28 Der er 4 kommentarer

DVI til HDMI hvordan virker det??

Hej

Jeg har lige købt et nyt fjernsyn. Dertil også et DVI til HDMI kabel så jeg kan se film fra min PC. Men af en eller anden grund kan jeg ikke få kontakt med fjernsynet via det nye kabel. Jeg er lidt på bar bund. Hvis der er nogen der kunne hjælpe ville det være super!!!
Avatar billede ostemann Nybegynder
05. marts 2008 - 19:44 #1
Kan du fortælle lidt mere om hvrdan du har koblet det til og du har koblet din computer skræm til på sammetid?
Avatar billede jonjohansen85 Nybegynder
05. marts 2008 - 22:26 #2
Jeg har en ibm bærbar med tilhørende doking station hvor jeg har til sluttet DVI enden. Og derfra over til HDMI porten i LCD fjernsynet. Jeg har normalt en anden lcd skærm koblet til den bærbare via vga kabel som fungere fint. Jeg har prøvet at koble den fra hvis man af en eller anden grund ikke skulle kunne bruge begge skærme på en gang. Derud over har jeg været inde og kigge på instil. på mit grafik kort for at se om det var der, der skulle aktiveres noget. Men jeg har umiddelbart ikke kunne finde noget.
Mit grafik kort er af typen "Intel(R) 82852/82855 GM/GME Graphics Controller"
Avatar billede kfz Nybegynder
06. marts 2008 - 17:55 #3
er du sikker på at der er signal på docking stationens DVI stik? hvis din bærbare kun har VGA udgang, er det muligt, at det også kun er det stik der er signal på, på din docking station.

prøv evt. også at smide en VGA-DVI adapter ind i køden, og se om det virker på VGA udgangen.
Avatar billede ostemann Nybegynder
07. marts 2008 - 16:00 #4
Man vil ikke kunne køre fra VGA-DVI-HDMI.

Pga. VGA er en analog udgang og HDIM er en digital indgang.

Så vis du ikke har en DVI udgang på selve computeren, skal du bruge VGA.