Avatar billede jeppevilladsen Nybegynder
05. marts 2008 - 18:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

PDF-fil til hjemmeside

Hej folkens
Jeg har, hvad der virker som et banalt spørgsmål:
Jeg er ved at lave hjemmeside og har brug for at placere nogle artikler, så de kan læses på sitet.
Artiklerne har jeg imidlertid som pdf-filer, der rummer hele det magasin, artiklerne har været bragt i. Spørgsmålet er derfor, hvordan jeg 'uddrager' artiklen på fx fire sider af den samlede pdf-fil, der rummer 50-60 sider.
Jeg har forsøgt at markere en side med vælg (i billedfremviser på Mac), kopiere den og indsætte den i et word-dokument, men kopien bliver i langt ringere opløsning end originalen. Hvordan 'klipper' jeg en enkelt eller nogle få sider ud af den samlede pdf? Hjælp bliver taget imod med kyshånd!

mange hilsner
Jeppe
Avatar billede kalckar Nybegynder
05. marts 2008 - 19:43 #1
Adobe Acrobat kan selvfølgelig bruges men jeg gætter på at dette ikke er en mulighed...?
Udover diverse resultater på Google "splid pdf document" som desværre koster penge, kunne du evt. kigge ind her: http://www.accesspdf.com/pdftk/. Det er dog et kommandolinie-baseret værkstøj og er noget langhåret.
Hvis du kun skal opdele dokumentet denne ene gang, kan du evt. anvende denne trial:
http://www.bureausoft.com/pdfsm.exe.
Avatar billede kalckar Nybegynder
05. marts 2008 - 19:53 #2
...faldt lige over dette: http://www.pdfsam.org/?page_id=32 - Virker perfekt.
Avatar billede jeppevilladsen Nybegynder
05. marts 2008 - 21:29 #3
Tusind tak for hjælpen!

Hvor er det på det sidste link jeg skal gå ind?
Avatar billede kalckar Nybegynder
05. marts 2008 - 22:02 #4
Avatar billede jeppevilladsen Nybegynder
05. marts 2008 - 22:28 #5
Downloaded virker ikke for mig, men jeg har selv fundet et program ved at søge på 'split and merge pdf'

Jeg er ny på sitet og forsøger forgæves, tror jeg, at overføre point til dig - hvordan gør jeg?

Ved du i øvrigt, hvordan jeg kan kopiere en del af en pdf-side og paste den i et word-dokument eller lign. på en måde hvor opløsningen bevares nogenlunde som originalen? Når jeg gør det nu, bliver resultat meget 'grumset' og tekst svær at læse.

Mange hilsner
Jeppe
Avatar billede kalckar Nybegynder
05. marts 2008 - 22:57 #6
Prøv http://www.kalckar.dk/support/pdfsplit.zip

Hvordan kopierer du pdf-siden over til word? Skærmdump?
Avatar billede jeppevilladsen Nybegynder
06. marts 2008 - 00:16 #7
Jeg bruger 'vælg' i Mac's billedfremviser og copy-paster simpelthen over i word.
Avatar billede kalckar Nybegynder
06. marts 2008 - 09:51 #8
Jeg har kun to forslag:
- Sørg for at PDF er zoomet til 100% før du copy-paster over i word
- Zoom til 100% og anvend skærmdump i stedet. Dette skal selvfølgelig tilskæres.
Avatar billede jeppevilladsen Nybegynder
07. marts 2008 - 12:30 #9
Ok, tak for tips!