Avatar billede chalde Seniormester
05. marts 2008 - 15:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows live messenger, silent install

Hey.
Sidder og skal have opdateret vores automatiserede installer, men er løbet mod et problem med Live Messenger.
Så er der nogen der ved hvordan man kan lave en silent install af Windows Live messenger 8.5? Hvilke switches der skal bruges.
Og hvor man finder en fil som indeholder det hele (så vidt jeg kan se downloader den selv det påkrævede efter man har kørt installeren)?
Avatar billede ojeda Nybegynder
10. marts 2008 - 15:32 #1
Du henter blot den normale msn fil: http://get.live.com/messenger/overview

Derefter indsætter du fælgende linje:
Kan ikke lige huske om switchen er /qn eller /qb dog...:S

start /wait %systemdrive%\Install\Hotfixes\MSN7\MsnMsgs.msi /qn

eller

start /wait %systemdrive%\install\Hotfixes\MSN7\MsnMsgs.msi /qb
Avatar billede chalde Seniormester
10. marts 2008 - 16:57 #2
Problemet med 8.5 er, at den normale msn fil ikke længere kan hives ud, da den henter det hele over nettet under install. Dvs. msi filen er ikke tilgængelig. Så skal have fanget den msi fil et eller andet sted fra.
Avatar billede ojeda Nybegynder
12. marts 2008 - 07:15 #3
Hvis du henter .exe filen, og sætter den til at installere, begynder den, som du selv siger, at downloade resten fra nettet.

Når den er færdig hentet, så prøv at kigge her:
Program Files\Common Files\WindowsLiveInstaller directory

Håber det hjælper :)
Avatar billede chalde Seniormester
12. marts 2008 - 11:22 #4
Lige det jeg ledte efter. Takker :)
Har fået fixet silent og lidt andre ting ved brug af orca (fra windows SDK).
Avatar billede dkjdol Nybegynder
10. juni 2008 - 10:44 #5
Jeg ønsker at aktivere Virusscanning under Funktioner -> Indstillinger -> Filoverførsel - kan man det via Orca eller på anden vis? Og hvordan styrer man øvrige indstillinger?