Avatar billede heloo Nybegynder
05. marts 2008 - 14:50 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

altid problemer med firefox.

ved nogen hvorfor dette ikke virker i firefox man alle andre browsere...:

document.getElementById('receivername').value = window.opener.document.getElementById('ctl00$ContentPlaceHolder1$txtReceiverName').value;

hjææælp :-)
Avatar billede fennec Nybegynder
05. marts 2008 - 14:51 #1
Har dine elementer også de angivne ID'er? Name er ikke det samme som ID...
Avatar billede kalp Novice
05. marts 2008 - 17:28 #2
Det ligner ASP.NET og så har de automatisk samme id og name:-)
Avatar billede heloo Nybegynder
05. marts 2008 - 18:15 #3
godt set kalp :-)

fennec, det virker fint i IE... så jeg fisker efter en løsning på det i frefox.
tror måske det er noget med at xxxxx.value ikke spiller i foxen...
Avatar billede kalp Novice
05. marts 2008 - 18:28 #4
prøv

document.getElementById('receivername').setAttribute("value",window.opener.document.getElementById('ctl00$ContentPlaceHolder1$txtReceiverName').getAttribute('value'));

hvis det ikke virker må du tjekke om det her giver vrøvl i FF.
window.opener.document
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
05. marts 2008 - 19:02 #5
Når du har med attributten "value" at gøre skal du ikke bruge getAttribute(..) og setAttribute(..). Jeg kan ikke give et direkte eksempel lige nu, men jeg er løber ind i problemer med disse når det gælder "value" ... :)
Avatar billede olebole Juniormester
06. marts 2008 - 03:21 #6
<ole>

heloo >> Hvad mener du med 'virker ikke'? Hvad sker der? hvad sker der ikke? Får du fejl i fejlkonsollen - og hvad siger de?

kalp >> getAttribute må ikke returnere dynamiske værdier, men skal returnere, hvad koderen skrev i tagget - altså for value attributtens vedkommende det, der i IDL hedder 'defaultValue'. Den kan heller ikke bruges på disabled og checked attributterne.
Der findes idag ikke en DOM-metode til at hente dynamiske properties på form kontroller, men det ændrer sig forhåbentlig engang med XHTML 2.0 og XForms  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede fennec Nybegynder
06. marts 2008 - 08:22 #7
heloo >>
Jeg nævnte netop ID<>Name fordi IE godt kan bruge getElementById() på name attributten, men det kan FF naturligvis ikke, da funktionen kun er beregnet til ID. Hvis du derfor kun har en værdi i name vil IE virke fint mens FF (og alle de andre) fejler.

Men hvis det er .NET er det ikke her problemet er, da de som kalp nævner så har samme ID og Navn. Kan man egentlig ændre det i attributterne, så de kan have forskellige værdier??

Om ikke andet skal vi nok have nogle flere oplysninger om fejlen som olebole siger. Evt et link til siden så vi selv kan se det...
Avatar billede roenving Novice
06. marts 2008 - 16:49 #8
Måske har det noget med $-tegnet at gøre, se f.eks. http://www.w3.org/TR/html401/types.html#h-6.2 om lovlige tegn i id- og name-attributter !-)
Avatar billede olebole Juniormester
06. marts 2008 - 17:05 #9
roenving >> Det var præcis min tanke. Ikke mindst, da det eksplicit er forbudt i følge ECMA  ;o)

På den anden side kunne jeg ikke genskabe fejlen, da jeg prøvede at kalde et div med ovennævnte ID i et ellers tomt dokument
Avatar billede roenving Novice
06. marts 2008 - 17:15 #10
-- hvilket også var grunden til, at jeg ikke sendte den som forslag i går !-)
Avatar billede kalp Novice
06. marts 2008 - 18:28 #11
det ville være flabet hvis det var tilfældet for så har microsoft ikke fået tænkt sig godt nok om da de lavede automatisk id prefix i deres kontroller:)
og så ville det være ret besværligt at bruge deres kontroller til noget i forhold til javascript
Avatar billede heloo Nybegynder
06. marts 2008 - 18:49 #12
Hej gutter,
Det er tilfældet med $ !!!!
Har lige lavet et forsøg hvor jeg ikke bruger masterpages i .net (som resulterer i $..)
Der virker alt fint.....

Ha ha MS....

Beklager hvis nogen mener jeg har oprettet i forkert kategori, men jeg troede det var script det var galt med....
Hvem vil ha points?
Avatar billede kalp Novice
06. marts 2008 - 19:06 #13
har du prøvet med et andet doctype?

this cant be true:o)
Avatar billede heloo Nybegynder
06. marts 2008 - 19:15 #14
den jeg bruger er: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
som er standard...

jeg har bare kopieret min side over på en som ikke bruger masterpage, så det virker fint.
nøjagtig samme kode på begge.....
Avatar billede kalp Novice
06. marts 2008 - 19:39 #15
jeg har ikke gjort det i forhold til masterpage, men usercontrols og de laver også prefix på id'er.

men spændende.. skal lige sige, at før det gik op for mig hvorfor de fik prefix'et id på masterpage og usercontrols så var det en total pain in the ass:)
Avatar billede heloo Nybegynder
06. marts 2008 - 20:05 #16
haha ja den tur var vi vist alle igennem :-)
Avatar billede heloo Nybegynder
07. marts 2008 - 14:07 #17
hej igen, hvis nogen har lyst har jeg beskrevet det jeg gerne vil her:
http://www.eksperten.dk/spm/822704

roenving, send lige et svar her så vi kan få lukket...
Avatar billede roenving Novice
08. marts 2008 - 12:19 #18
Oki '-)
Avatar billede heloo Nybegynder
08. marts 2008 - 14:09 #19
Tak til alle, go weekend ;-)
Avatar billede roenving Novice
08. marts 2008 - 14:12 #20
-- i lige måde og tak for point ;~}