Avatar billede hhrt Nybegynder
05. marts 2008 - 14:34 Der er 7 kommentarer

Udfylde en form

Hej - jeg skal udfylde en fortrykt form med forskellige oplysninger. Hvordan sætter jeg "Word" op til det. Jeg skal jo fortælle "Word" hvor den skal printe de forskellige oplysninger i formen - hvordan ??.

Jeg vil også opsamle alle data der bliver skrevet ind sådan at jeg kan sortere i dem - f.eks søge på dato osv.

Med venlig hilsen

Hans Henrik Thomsen
Avatar billede word-hajen Nybegynder
05. marts 2008 - 18:07 #1
Hvor havde du forestillet dig, at du ville samle de data? Eller skal der kun være ét dokument, som bare "fortsætter derudaf"?

Nu ved jeg ikke, hvordan din form ser ud, men ellers er det i gang med det hårde arbejde og sætte enten en eller flere tabeller op, som du så kan placere formularfelter til udfyldning i, eller placere formularfelterne direkte på de steder.

En tabel kan være nyttig i den sammenhæng, fordi du dermed kan styre rækkehøjde/kolonnebredde og dermed hvor meget et felt kan komme til at fylde.
Avatar billede hhrt Nybegynder
05. marts 2008 - 22:54 #2
Det drejer sig om en fortrykt formel formular med data som dato, arbejdsopgaver, sted osv som en printer skal udfylde for mig. (Istedet for at jeg skal udfylde den i hånden :-)

Kan man oprette en tabel og definere hvor de data der står i lige nøjagtig den celle skal placeres på papiret ? Hvordan gør man det ? Det er vel noget med at fortælle programmet hvor i hvilke "kordinater" på papiret data skal printes....sådan at man rammer de fortrykte felter.

Jeg kan huske DOS wordperfect, hvor jeg lavede noget lignende, men det var vist med makroer....
Avatar billede word-hajen Nybegynder
06. marts 2008 - 07:48 #3
Det er frem med linealen og så opbygge en tabel med celler, der kommer til at stemme overens med de placeringer, som du ønsker. Eller også kan du ved hjælp af alm. formatering (linjeskift, afstand før/efter afsnit osv.) samt tabulatorer også få opbygget de rigtige placeringer. Men det er pille-arbejde.

Vær opmærksom på, at det bedste er at bruge den samme printer.... for printere "skubber" lidt rundt på tingene, så der kan godt være et par mm til forskel fra en printer til en anden.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
06. marts 2008 - 07:48 #4
Forresten - opsamling af data?
Avatar billede hhrt Nybegynder
06. marts 2008 - 09:48 #5
Er der virkelig ingen funktion hvor man opretter et textfelt og definerer hvor det skal printes...havde da godtnok tænkt på at tabulere mig frem, men tænkte at "word" nok havde en smart funtion, så man kunne printe i et fortrykt skema.
Jeg kan huske kommandoen i wordperfect der hed "textfield" der kunne en del..

Det er ligemeget med opsamling af data - det kan jeg køre i et excel regneark ved siden af...lige nu er det vigtigst med at få lavet den skabelon...Tak for hjælpen...
Avatar billede word-hajen Nybegynder
06. marts 2008 - 15:57 #6
Der findes faktisk et felt (ADVANCE), som kan bruges til at angive "koordinater", dvs. så og så mange punkter ned og så og så mange punkter ind, men så er afstand før (som du kan sætte i præcis angivelse) og en tabulator det rigtige sted nemmere at have med at gøre.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
21. marts 2008 - 22:55 #7
Tilbagemelding?