Avatar billede doublejoble Praktikant
05. marts 2008 - 12:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

msn virus

Jeg har 4 maskiner i mit netværk som er blevet smittet med forskellige former for msnvirus.
Det er bl.a. w32/vmalum og w32/spybot.

Vores almindelige antivirus program, CA antivirus kan ikke se virussen når man kører en scanning, men engang imellem popper den op med en meddelselse om, at maskinen er inficeret.

Jeg har kørt de to værktøjer msnclean.exe og msnvirrem.exe
Msnclean fjerner to virusprocesser - wkssvc og spool
msnvirrem kan ikke finde nogen virus.

Mit spørgsmål er nu, hvordan kan jeg vide, om jeg har fået bugt med virussen?
Kan jeg køre hijackthis og selv se om maskinerne stadig er smittede - eller bliver vi nødt til at gå alle 4 logs igennem herinde?

Venligst
Lars
05. marts 2008 - 14:47 #1
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/threat_analytics/HiJackThis.exe
Avatar billede doublejoble Praktikant
05. marts 2008 - 20:16 #2
Tak karise Larry

Her kommer Mette Maries logfil:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Internet Security Suite\eTrust EZ Antivirus\ISafe.exe
C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\r_server.exe
C:\WINDOWS\System32\PAStiSvc.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Internet Security Suite\eTrust EZ Antivirus\VetMsg.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe
C:\Programmer\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Internet Security Suite\eTrust EZ Antivirus\CAVRID.exe
C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Internet Security Suite\cctray\cctray.exe
C:\WINDOWS\emMon.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
C:\PROGRA~1\hpq\Shared\HPQTOA~1.EXE
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqimzone.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\usnsvc.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Internet Security Suite\ccprovsp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe
C:\Documents and Settings\jaya\Skrivebord\HiJackThis2.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://dk.msn.com/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
F2 - REG:system.ini: Shell=EXPLORER.EXE \875867.exe
O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar3.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\2.0.1121.2472\swg.dll
O2 - BHO: QUICKfind BHO Object - {C08DF07A-3E49-4E25-9AB0-D3882835F153} - C:\Programmer\TEXTware\QUICKfind\PlugIns\IEHelp.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar3.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QPService] "C:\Programmer\HP\QuickPlay\QPService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [eabconfg.cpl] C:\Programmer\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Programmer\HPQ\Default Settings\cpqset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RecGuard] C:\Windows\SMINST\RecGuard.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Reminder] C:\Windows\CREATOR\Remind_XP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hpWirelessAssistant] C:\Programmer\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CAVRID] "C:\Programmer\CA\eTrust Internet Security Suite\eTrust EZ Antivirus\CAVRID.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SweetIM] C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
O4 - HKLM\..\Run: [cctray] "C:\Programmer\CA\eTrust Internet Security Suite\cctray\cctray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [emMonitor] C:\WINDOWS\emMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MSN Messenger] msn.com
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Creative Detector] C:\Programmer\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe /R
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SweetIM] C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: Yahoo! Widget Engine.lnk = C:\Programmer\Yahoo!\Widgets\YahooWidgetEngine.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: HP Photosmart Premier Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: FirstClass® - {02011FE3-C22B-451d-9A25-BF4DBB38B8E7} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\fcplugin.dll
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.hp.com
O16 - DPF: {0EB0E74A-2A76-4AB3-A7FB-9BD8C29F7F75} (CKAVWebScan Object) - http://www.kaspersky.com/kos/eng/partner/default/kavwebscan_unicode.cab
O16 - DPF: {30528230-99f7-4bb4-88d8-fa1d4f56a2ab} (YInstStarter Class) - C:\Programmer\Yahoo!\Common\yinsthelper.dll
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://gfx1.hotmail.com/mail/w2/pr02/resources/MSNPUpld.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1175864940375
O16 - DPF: {9C196458-4145-46AF-8A77-1506878DFECA} (FirstClass® Control) - ftp://ftp.sektornet.dk/sektornet/skolekom/fcplugin.cab
O18 - Protocol: fcp - {B3133379-8789-4D3C-9593-C205D7297501} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\fcplugin.dll
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: CaCCProvSP - CA, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust Internet Security Suite\ccprovsp.exe
O23 - Service: CAISafe - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust Internet Security Suite\eTrust EZ Antivirus\ISafe.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Programmer\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: Remote Administrator Service (r_server) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\r_server.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: STI Simulator - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\PAStiSvc.exe
O23 - Service: VET Message Service (VETMSGNT) - CA, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust Internet Security Suite\eTrust EZ Antivirus\VetMsg.exe

--
End of file - 10902 bytes
05. marts 2008 - 21:35 #3
Afinstaller
* SweetIM
* QUICKfind
via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

---------------------------------------

Klik på Start->Kør skriv Services.msc og klik OK.
Find Tjenesten
* Remote Administrator Service
stop den hvis den kører, højreklik på den og vælg Starttype Deaktiveret.

---------------------------------------

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

F2 - REG:system.ini: Shell=EXPLORER.EXE \875867.exe
O2 - BHO: QUICKfind BHO Object - {C08DF07A-3E49-4E25-9AB0-D3882835F153} - C:\Programmer\TEXTware\QUICKfind\PlugIns\IEHelp.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SweetIM] C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MSN Messenger] msn.com
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [SweetIM] C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
O23 - Service: Remote Administrator Service (r_server) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\r_server.exe

Genstart normalt, kør en ny scanning med hijackthis, og kopier en frisk log herind til tjek.

------------------------------------------------------------------------
Avatar billede doublejoble Praktikant
06. marts 2008 - 20:40 #4
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Internet Security Suite\eTrust EZ Antivirus\ISafe.exe
C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\r_server.exe
C:\WINDOWS\System32\PAStiSvc.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Internet Security Suite\eTrust EZ Antivirus\VetMsg.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe
C:\Programmer\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Internet Security Suite\eTrust EZ Antivirus\CAVRID.exe
C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Internet Security Suite\cctray\cctray.exe
C:\WINDOWS\emMon.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe
C:\Programmer\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
C:\PROGRA~1\hpq\Shared\HPQTOA~1.EXE
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqimzone.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Internet Security Suite\ccprovsp.exe
C:\Documents and Settings\jaya\Skrivebord\HiJackThis2.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://dk.msn.com/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar3.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\2.0.1121.2472\swg.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar3.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QPService] "C:\Programmer\HP\QuickPlay\QPService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [eabconfg.cpl] C:\Programmer\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Programmer\HPQ\Default Settings\cpqset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RecGuard] C:\Windows\SMINST\RecGuard.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Reminder] C:\Windows\CREATOR\Remind_XP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hpWirelessAssistant] C:\Programmer\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CAVRID] "C:\Programmer\CA\eTrust Internet Security Suite\eTrust EZ Antivirus\CAVRID.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [cctray] "C:\Programmer\CA\eTrust Internet Security Suite\cctray\cctray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [emMonitor] C:\WINDOWS\emMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe -startup
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Creative Detector] C:\Programmer\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe /R
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: Yahoo! Widget Engine.lnk = C:\Programmer\Yahoo!\Widgets\YahooWidgetEngine.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: HP Photosmart Premier Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: FirstClass® - {02011FE3-C22B-451d-9A25-BF4DBB38B8E7} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\fcplugin.dll
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.hp.com
O16 - DPF: {0EB0E74A-2A76-4AB3-A7FB-9BD8C29F7F75} (CKAVWebScan Object) - http://www.kaspersky.com/kos/eng/partner/default/kavwebscan_unicode.cab
O16 - DPF: {30528230-99f7-4bb4-88d8-fa1d4f56a2ab} (YInstStarter Class) - C:\Programmer\Yahoo!\Common\yinsthelper.dll
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://gfx1.hotmail.com/mail/w2/pr02/resources/MSNPUpld.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1175864940375
O16 - DPF: {9C196458-4145-46AF-8A77-1506878DFECA} (FirstClass® Control) - ftp://ftp.sektornet.dk/sektornet/skolekom/fcplugin.cab
O18 - Protocol: fcp - {B3133379-8789-4D3C-9593-C205D7297501} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\fcplugin.dll
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: CaCCProvSP - CA, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust Internet Security Suite\ccprovsp.exe
O23 - Service: CAISafe - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust Internet Security Suite\eTrust EZ Antivirus\ISafe.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Programmer\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: Remote Administrator Service (r_server) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\r_server.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: STI Simulator - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\PAStiSvc.exe
O23 - Service: VET Message Service (VETMSGNT) - CA, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust Internet Security Suite\eTrust EZ Antivirus\VetMsg.exe

--
End of file - 9960 bytes
Avatar billede doublejoble Praktikant
06. marts 2008 - 20:42 #5
Hej Karise Larry

Nu kom der en ny logfil til dig.

Jeg har fjernet sweetIm, men quickfind kunne jeg ikke finde.

Remote administrator er et fjernstyringsprogram, som jeg bruger til support.

Kan du se, på loggen, om maskinen er smittet med virus?
Eller ved du, hvordan jeg endegyldigt kan be- eller afkræfte, om maskinen (og de andre) er smittet?
Avatar billede doublejoble Praktikant
18. august 2008 - 17:51 #6
Lukker spørgsmålet.
18. august 2008 - 18:58 #7
Sorry - den havde jeg nok overset ?

Jo - den er blevet 'ren' ...

Jeg kan se at du - måske mere eller mindre mod din vilje - har installeret [Yahoo Toolbar] ?
Den er dog ikke 'farlig', men bare et irriterende program/toolbar som bare fylder op .
Hvis du vil slippe af med den kan du følge guiden herfra ->
http://support.microsoft.com/kb/303047

Husk M$ ServicePack3 til XP -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&displaylang=da
Avatar billede doublejoble Praktikant
18. august 2008 - 20:30 #8
Hej Karise Larry

Tak for din hjælp med dette spørgsmål.
Ja, jeg hader Yahoo Toolbar, men folk er ikke altid opmærksomme på den, når de installerer ting - så tak for guiden.
18. august 2008 - 21:12 #9
... og SP3 !
Avatar billede doublejoble Praktikant
18. august 2008 - 22:03 #10
Ja, selvfølgelig - men skal jeg også installere sp3 når maskinen hele tiden har været holdt opdateret?
18. august 2008 - 22:20 #11
Jeps !!!
Avatar billede doublejoble Praktikant
19. august 2008 - 09:06 #12
Ok - det gør jeg.
Tak Karise larry