Avatar billede mandenmedplanen Nybegynder
04. marts 2008 - 21:55 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

google gemmer mit gamle site

Jeg har lige skiftet et site ud med et andet på det samme domæne - men google finder stadig nogle af de gamle filer - det nye har ligget der i 1 uge - hvordan slipper jeg af med de gamle filer i Google ?
Avatar billede anderssaugstrup Nybegynder
04. marts 2008 - 22:45 #1
Der er et par muligheder. Hvis dit nye site handler om samme emne som dit gamle, bør du opsætte 301-redirects fra de gamle sider til de nye. Så vfed Google at siderne er flyttet permanent og overfører desuden saft og kraft fra dine gamle siders placeringer til dine nye siders. (værdien af links udefra overføres i høj grad på den måde)

Hvis dit nye site ikke er relevant for dine gamle læsere, og du bare gerne vil af med det i indekset, så kan du ordne det via Google Webmaster Tools. (Vælg Fjern Webadresser under Værktøjer)
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. marts 2008 - 08:54 #2
start lige med at læse denne artikel

http://www.bufferzone.dk/søgemaskineoptimering/søgemaskineoptimeringredesign.htm

og så lidt tåldmodighed. Det nye site vil komme med stille or roligt fra en måned til et halvt år i værste fald
Avatar billede mandenmedplanen Nybegynder
05. marts 2008 - 10:48 #3
hvordan opsætter men en 301-redirects ?
Avatar billede anderssaugstrup Nybegynder
05. marts 2008 - 18:25 #4
Der er flere måder og det afhænger af din opsætning. Se denne side (læg mærke til de links der er under videoen) så kan du forhåbenligt danne dig et overblik over opgaven: http://www.seomoz.org/blog/whiteboard-friday-which-way-did-he-go