Avatar billede gramil Novice
04. marts 2008 - 18:13 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne c-drevet

Jeg har et problem på en bærbar. Maskinen har været inficeret med virus. Dette er løst, men når man nu klikker på C-drevet og prøver at åbne det, kommer den op med: Hvilket program vil du bruge til at åbne denne fil. Det samme sker hvis jeg højreklikker og vælger åbn. Er der nogen der kender dette problem og en løsning derpå.
Avatar billede peet-49 Novice
04. marts 2008 - 18:17 #1
Kør en repair af windows.
Avatar billede gramil Novice
04. marts 2008 - 18:19 #2
Problemet er at laptoppen befinder sig i Afrika og at der ikke er mulighed for at reinstallere, da den der har den ikke har en installations-CD. Så hvis der var andre muligheder ville det være fint.
Avatar billede mads2008 Nybegynder
04. marts 2008 - 18:37 #3
Den er svær at løse. Går ud fra det er windows xp. Starter computeren op normalt?
Avatar billede haverslev Novice
04. marts 2008 - 18:45 #4
Avatar billede gramil Novice
04. marts 2008 - 19:13 #5
Den prøver vi lige. På forhånd tak.
Avatar billede mads2008 Nybegynder
04. marts 2008 - 20:20 #6
haverslev: Godt tænkt, vildt fedt det findes.
Avatar billede gramil Novice
04. marts 2008 - 22:22 #7
Det virkede desværre ikke haverslev.
Avatar billede gramil Novice
04. marts 2008 - 22:24 #8
Computeren starter op normalt, og der er ellers ingen problemer. Når der tilsluttes en USB-stick, så er det det samme der sker der.
Avatar billede mads2008 Nybegynder
04. marts 2008 - 22:49 #9
Der er da sært?!

Prøv dette > http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html
Avatar billede gramil Novice
04. marts 2008 - 22:58 #10
Det viser sig at der ligger en autorun.inf i roden på C: - Jeg kan ikke se den, men hvis jeg prøver at skrive en ny, så får jeg beskeden at filen findes allerede og er skrivebeskyttet. Har prøvet at se den i cmd-promt, men det kan jeg heller ikke. Jeg kan se den via cmd - edit, men kan ikke rette i den da den siger at den er skrivebeskyttet. Mærkeligt.
Avatar billede mads2008 Nybegynder
04. marts 2008 - 23:26 #11
iobit virkede heller ikke :o(

For at kunne se alle filer og mapper:

- Åben "Denne computer"
- Gå ind i "Funktioner"
- Vælg "Mappeindstillinger"
- klik fanen "Vis"

Fjern flueben ud for:
- Skjul beskyttede systemoperativfiler
- Skjul filtypenavne for kendte filtyper
...og derunder "Vis skjulte filer og mapper"

Klik ok

Nu skulle du kunne se alle filer og mapper. Hvad skal du med autorun.inf (det er ikke en vital systemfil, det hører til i roden på et cdrom/dvd med software).
Avatar billede gramil Novice
05. marts 2008 - 00:07 #12
Så fik jeg løst problemet. autorun.inf, er blevet genereret af den virus der var på computeren tidligere. Den henviste stadig til virusen, og forårsagede ovenstående problem. Derfor virker USB-drevet heller ikke, da autorun.inf også ligger på den. Men ved i commandpromt i roden af C, at skrive attrib -h -r -s autorun.inf, lykkedes det mig at få adgang til filen, og jeg kunne så ændre den. Dette løste problemet. Havde slået vis skjulte filer og mapper til, men den var stadig skjult. Selv ved en DIR i cmd kunne jeg ikke se den. Men eller tak for hjælpen alle. Hvis du smider et svar mads får du point for din gode vilje.
Avatar billede mads2008 Nybegynder
05. marts 2008 - 08:25 #13
Oooh tak :o) og fortsat go tur.
Avatar billede mads2008 Nybegynder
05. marts 2008 - 08:25 #14
Og et svar jo :o/