Avatar billede illemann Novice
04. marts 2008 - 13:26 Der er 3 kommentarer

RDP 6.0 logon til TS server 2003

Når jeg skal forbinde en Vista med RDP 6 til en tS server 2003 kommer der en prompt boks med flg. tekst
Fjerncomputeren kører med en version af Windos der er ældre en Windows Vista
Opret forbindelse alligevel?
Herefter kommer login boksen op igen og nu er bruger navn sat til
"terminalservernavn/brugernavn"
Herefter rettes det til brugernavn og herefter er brugeren på.
Skal man virkelig igennem denne procedure hver gang.
Niels
Avatar billede illemann Novice
04. marts 2008 - 13:27 #1
Det skal bemærkes at terminalserver navnet ikke er det samme som servernavnet.
Avatar billede leif Seniormester
04. marts 2008 - 18:41 #2
Hvorfor bruger folk dog ikke http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Server/Windows-2003/

Sorry, men du må lave en fejl, fordi når jeg logger på Terminal Serveren, så anmoder Vista mig om Brugernavn og password og taster jeg det i Pre-Windows 2000 eller "korrekt" AD form (Brugernavn@domæne.local) har jeg ingen problemer (Foruden at jeg får af vide at serveren er ældre end klienten)
Avatar billede r11jep Nybegynder
12. marts 2009 - 18:49 #3
Under indstillger for fjernskrivebord - avanceret, har du da valgt opret forbindelse uden at advare mig?

/Jep