Avatar billede qanza Nybegynder
04. marts 2008 - 12:05 Der er 10 kommentarer

Lave en webadresse om til et link?

Hej

Er der nogen som ved om det er muligt at lave en webadresse om til et link så man bare kan trykke på det? Altså fx hvis en på et forum har postet adressen www.eksperten.dk men ikke lavet det til et link. Kan man på en eller anden måde hurtigt lige lave adressen om til et link så man bare kan trykke på det? Så man ikke skal til at kopir og sætte ind for at følge adressen. Måske ved hjælp af et program eller noget?

Håber i forstår mit spørgsmål.
Avatar billede peet-49 Novice
04. marts 2008 - 12:11 #1
Det gør det automatisk, hvis du ellers skriver adressen rigtigt.
Avatar billede qanza Nybegynder
04. marts 2008 - 12:13 #2
Nej dette gælder nemlig ikke alle forummer...
Avatar billede venturer Nybegynder
04. marts 2008 - 12:14 #3
I mange forums skal du have http:// foran adressen for der automatisk bliver lavet en link. Hvis de bruger BBcode (hvilket mange forums gør) kan du skrive:
[url]http://www.exp.dk[/url]
Avatar billede qanza Nybegynder
04. marts 2008 - 12:23 #4
Ja men det er ikke helt det jeg mener med mit spørgsmål. Problemet er at det er en anden en som har postet fx en række web adresser som ikke er lavet til link som man bare kan trykke på. Jeg vil så gerne kunne gøre sådan at jeg ikke skal til at kopir og sætte alle adresserne ind i min browser og derfor selv lave adresserne om til links jeg bare kan trykke på.
Avatar billede snowball Novice
04. marts 2008 - 12:36 #5
Hvis du benytter Firefix som browser, så kan du installere "Fetch Text URL" add-on'et - https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/518

Det gør at du kan markere et link der står som ren tekst, højreklikke og derefter vælge at åbne linket.
Avatar billede qanza Nybegynder
04. marts 2008 - 12:40 #6
Cool det skal lige prøves. findes der evt sådan et add-on til explore? Nogen der ved det?
Avatar billede snowball Novice
08. marts 2008 - 23:03 #7
Der findes mig bekendt ikke et lignende add-on til IE, og IE er jo ikke ligefrem kendt for at kunne bruges sammen med add-ons ligesom Firefox er det.
Avatar billede snowball Novice
07. juni 2008 - 22:28 #8
Fik du prøvet det? :)
Avatar billede mclemens Nybegynder
07. juni 2008 - 22:38 #9
Avatar billede mclemens Nybegynder
07. juni 2008 - 22:39 #10
(script nr. 2 skal bruges til IE extensionen)