Avatar billede doccod Nybegynder
04. marts 2008 - 10:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ny baggrund på flere billeder af samme genstand, så genstand står

Jeg har 20 billeder af en genstand, som er taget 360 grader rundt. Baggrunden er blevet fjernet og filerne ligger i psd. Nu skal de ligges over på en ny baggrund, men det er vigtigt at de ligger samme sted. Ellers vil genstanden Hoppe" når man går videre til næste billede. Hvordan, får man genstandende til at "ligge" samme sted på baggrunde på de forskellige billeder? Baggrundsbiledet er i jpg.
Avatar billede uap Nybegynder
04. marts 2008 - 10:39 #1
Sæt genstanden hvor den skal være på første billede. Derefter bruger du "Duplicate Layer".
Avatar billede doccod Nybegynder
04. marts 2008 - 10:53 #2
Kan jeg gøre det når det er forskellige billeder hvergang, men på samme baggrund?
Avatar billede uap Nybegynder
04. marts 2008 - 11:02 #3
Hmm ok, tror jeg forstår det bedre nu. Altså du har din baggrund, hvor du smider dit første billede på. Så gemmer du det. Så markere du billedet (tryk Ctrl og klik på layeret, hvor billedet ligger på), finder næste billede, kopiere det og "paster" det på det dokument, hvor du har markeret layeret. Hvis 1. billede kan ses under 2. billede, så sletter du bare layeret med 1. billede på. Giver det mening? ;)
Avatar billede doccod Nybegynder
04. marts 2008 - 11:08 #4
Ja det gør det, men det tror jeg ikke bliver nøjagtigt nok. Kan man ikke på en eller anden måde laver et gennemsigtigt canvas på alle billederne, som lige nøjagtig har samme størrelse som den baggrund på ligger det ind på? På den måde vil det blive centeret hvergang. Synes bare at når jeg ligger min genstand som er fritskåret ind på et canvas og gemmer det i jpg, med gennemsigtig baggrund. Så når jeg ligger det over på den anden baggrund, så bliver det hvidt og dækker det hele.
Avatar billede uap Nybegynder
01. april 2008 - 11:24 #5
Fandt du ud af det? :)
Avatar billede doccod Nybegynder
01. april 2008 - 11:35 #6
Jep jeg fik styr på det. Men har ikke kunn finde ud af at give point. Så det fandt jeg først ud af nu(-:
Avatar billede uap Nybegynder
01. april 2008 - 11:40 #7
Oki, godt så :D