Avatar billede henninghabor Nybegynder
04. marts 2008 - 08:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Zyxel 2602R-61 og Linksys BEFW11S4 Vers. 3

Hej,

Jeg har lige fået en Linksys trådløs router, som jeg godt kunne tænke mig at sætte rigtigt til mit Zyxel modem.

Lige nu er den eneste måde jeg kan få adgang til internettet ved at forbinde modemmet til port 1. Hvordan får jeg det konfigureret rigtigt, så modemmet forbindes til WAN på Linksys?

Endvidere vil jeg gerne have konfigureret det sådan at netværket bliver sikkert.
Avatar billede lord_microft Nybegynder
04. marts 2008 - 19:28 #1
Dvs at du ikke for noget forbindelse Igennem til Dig, hvis du sætter Den fra Zyxel Modem til din WAN port på din Linksys...???
Avatar billede henninghabor Nybegynder
05. marts 2008 - 08:36 #2
Når jeg sætter forbindelsen fra modem til linksys' wan har jeg forbindelse til linksys, men ikke til modem.
Avatar billede lord_microft Nybegynder
05. marts 2008 - 09:12 #3
Hvordan står din DNS konfiguration??? Er den automatisk opsat, eller er det gjort manuelt???
Avatar billede henninghabor Nybegynder
05. marts 2008 - 15:50 #4
Jeg går ud fra at det er automatisk, da jeg bare bruger factory defaults.

Men jeg kan ikke se hvor jeg skal sætte det automatisk. Mener du på begge eller kun en af dem?
Avatar billede henninghabor Nybegynder
09. marts 2008 - 23:49 #5
Jeg har sq fået løst problemet. I DHCP skal man sætte ip-adressen til 192.168.2.1 i stedet for 192.168.1.1 eller 192.168.1.2. Bagefter foretages DHCP Release og DHCP Renew.

Jeg fandt løsningen her: http://linksys.custhelp.com/cgi-bin/linksys.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=3957&p_sid=vZYAyEYi&p_lva=3686#