Avatar billede stefanwl Nybegynder
04. marts 2008 - 00:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

kan ikke installere lydkort på xp

Jeg har prøvet med 4 forskellige lydkort, og ved at windows normalt finder og installere 2 af dem, og det 3. ved jeg at virker efter en manuel driver installation.. men alligevel vil ingen af dem virke under winXP. Hvilke årsager kan der være til dette?

bundkortet er et matsonic ms9367e

af afprøvede lydkort er følgende: soundblaster live 1024, prodigy 192 og 2 andre jeg ikke lige kender navnet på, hvoraf det ene er onboard.
Avatar billede Jensen DK Novice
04. marts 2008 - 07:32 #1
SB live 1024 er til windows 98 men kan virke i XP med den rigtige driver den ken du finde her.  http://www.driver100.com/downloaddriver/438/3964/Creative_Labs_SoundBlaster_Live_Drivers_full_package.html
Det er den på 25MB som så kun under download er 23,3MB. Hvis du har anden driver til SB 1024 indstaleret så skal den fjernes først.
De andre kort kender jeg ikke, de kan muligvis ikke køre på XP.
Avatar billede stefanwl Nybegynder
04. marts 2008 - 14:57 #2
jeg ved med sikkerhed at de andre kort virker under XP. har også prøvet den driver du linker til, og der siger den også bare at den ikke kan finde noget hardware der skal installeres. derudover har jeg prøvet forskellige pci porte.
Avatar billede Jensen DK Novice
05. marts 2008 - 06:45 #3
Jeg har samme kort i min XP kører perfekt, var svær at få til at virke.
Avatar billede stefanwl Nybegynder
05. marts 2008 - 17:09 #4
okay.. jeg har også selv brugt det siden det kom frem (prodigy 192) så kender alt til at installere kortet.. men det virker altså bare ikke på denne maskine.
Avatar billede milter Ekspert
05. marts 2008 - 20:20 #5
1: Har du slået onboard lyd fra i biosen, før du prøver at installere dit Prodigy 192, og har du fjernet alle andre lyddrivere, før du installerer dens driver?

2: Har du et webkamera tilslutet? Hvis du har, så prøv at fjerne det, før du går i gang med lydkortsinstallatioen.

Men det vigtigste er punkt 1.
Avatar billede stefanwl Nybegynder
10. marts 2008 - 01:15 #6
jahh alle kriterier er opfyldt.
Avatar billede Jensen DK Novice
01. september 2008 - 07:38 #7
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man lukker / giver point i sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede Jensen DK Novice
29. november 2008 - 08:05 #8
Det er mærkeligt at dem med problemer kan finde ud af at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.