Avatar billede knowman Juniormester
03. marts 2008 - 23:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Nedsætte hastigheden på cpu blæser

Jeg har købt en Scythe Ninja Mini til min Pentium 4 3.2 MHz, socket 775. Jeg havde håbet og troet, at den var næsten lydløs, jf. de reivews, jeg kunne finde, men jeg er blevet noget skuffet. Synes det larmer temmelig meget stadig.

Kan jeg evt. sætte hastigheden på blæseren ned? Den reguleres ikke efter hvor meget cpu'en arbejder. Jeg har en Phoenix Award Bios, men jeg synes ikke, jeg kan finde nogen steder, hvor man kan ændre blæserens hastigheder i Bios setup'en. Den er ca 3 år gammel - vil det hjælpe at lave en bios-opdatering, vil det give mig den funktionalitet, at ændre hastigheden på cpu-blæseren?
Avatar billede jordorm Nybegynder
26. maj 2008 - 11:52 #1
http://fileforum.betanews.com/detail/SpeedFan/985582286/1

Har du prøvet det tool?  SpeedFan... Det har virket på samtlige setup's jeg har haft.
Avatar billede knowman Juniormester
02. september 2010 - 06:32 #2
jordorm - fandt denne gamle tråd, jeg ikke har lukket. vil du lægge et svar, hvis du vil have nogle point?
Avatar billede knowman Juniormester
10. november 2010 - 09:34 #3
lukket