Avatar billede s_skytthe Nybegynder
03. marts 2008 - 22:33 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

RAM til macbook

Hej alle

Jeg har en macbook 2,16ghz og 1gb ram. Men jeg syntes den er ved at være lidt sløv når man kører parallel, og syntes derfor det er på tide at den får lidt flere RAM, HUMAC er godt nok for dyre så vil selv sætte dem i. så mit spørgsmål er: hvor mange gb RAM kan den maks bruge og hvilke RAM vil i anbelfale? har selv kigget på corsair's mac serie, er de okay?

Håber i kan hjælpe

-ssl
Avatar billede aeblenet Nybegynder
04. marts 2008 - 04:34 #1
Jeg går ud fra det er denne model:
http://support.apple.com/specs/macbook/macbook_mid_2007.html

2.16Ghz

Se listen over RAM:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=37&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Equal925=&Direction1147=2&Sorted1147=1073741824&Equal20=88196&Submit.x=14&Submit.y=5&Equal31279=&Direction1372=0&Sorted1372=&True28959=&Trueval28959=277330

Ring og spørg i butikken FØR du handler.
-det er ikke så nemt at bytte RAM, hvor emballagen har været brudt . . .
---

Eneste lille hindring er:
har du en RAM-klods siddende i, skal den nye være 100% indentisk med, da disse fra forskellige producenter aldrig kører lige hurtigt (hvis man kan udtrykke det sådan)

har du to RAM-klodser siddende i, skal du udskifte begge.

Din maskine kan max æde 2 stk 1GB-RAM.

Go fornøjelse!
Avatar billede aeblenet Nybegynder
04. marts 2008 - 04:36 #2
Du finder dine RAM-klodser her:
Æblemenuen (øverste venstre hjørne)
"Om denne Mac"
>klik på "Flere oplysninger"
>vælg i menuen til venstre "Hukommelse"

Nu kan du se om der er én eller to og hvilken størrelse, navn med videre . . .
Avatar billede s_skytthe Nybegynder
05. marts 2008 - 07:21 #3
Tak for svaret!
Avatar billede aeblenet Nybegynder
05. marts 2008 - 07:50 #4
og tak for point!

Go fornøjelse