Avatar billede grevelund Nybegynder
03. marts 2008 - 14:04 Der er 5 kommentarer

Hvilken bærbar skal jeg vælge?

Hej alle sammen

Jeg skal bruge en bærbar computer.

Den skal primært bruges til arbejde/skole, men jeg vil også gerne kunne spille nogle spil på den.

Ved godt at bærbar computere ikke er lavet til at spille spil, men gør det heller ikke særlig ofte.

Jeg vil høre om I har nolge forslag til en computer til maks 6000 kroner, den skal minimum have et NVidia GeForce 8400M GT, ATI Mobility Radeon HD 2400 (el. lign.), men selvfølgelig gerne et bedre kort.

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede grevelund Nybegynder
03. marts 2008 - 14:05 #1
Ekstra bemærkning!! Computer på maks være 15,4'' stor. Hvilket jeg regner med at den sikkert minimum skal være, for at indholdet er noget værd.
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2008 - 14:19 #2
Jeg ved ikke hvilke grafikkort der er i Aldi's Medion maskiner, men de nye de har er blevet rost flere steder fra. Var det mig der skulle have en billig maskine ville det helt klart være mit bud, men du får ikke meget bærbar spillemaskine for 6000 ;-)
Der skal du nok op på det dobbelte...
Avatar billede rask2 Nybegynder
03. marts 2008 - 14:53 #3
Skulle jeg selv ud og købe en bærbar PC nu, ville jeg nok gå efter IBM, Zepto eller toshiba da det er de mærker jeg har bedst erfaring med. Og mærker som Acer og Asus ville jeg holde fingrene fra, men det er bare min mening, og andre har sikkert helt andre erfaringer. Problemet med de to jeg bedst kan lide er nok prisen. Skal man finde en billig løsning, som efter min mening er holdbar bør man kigge på HP eller Dell.

Medion som "Lacops" omtaler har jeg heller ikke hørt noget dårligt om.

Jeg har fundet et par muligheder for dig som du kan se via nedenstående links:

1)

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=409751

Prisen for denne maskine er 5600 kr incl. fragt. Det er en maskine fra HP med NVidia GeForce 8400M GS. Derudover er der 2GB RAM, 160GB HD

2)

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=390611

Jeg ved den er lidt dyrere end de 6000 kr. (7500 kr) men det er efter min mening en væsentlig bedre maskine. Man skal selvfølgelig vurdere om man har behov for det man får ekstra for de ca. 1900 kr. Umiddelbart lyder det til at løsning 1) er rigelig til dit behov, men det er jo en vurderingssag.

3)

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=405200

For igen at komme inden for den rigtige pris er her lige en trejde mulighed. Jeg vil fra starten sige at jeg har ingen erfaringer med fujitsu-Siemens, så ved ikke om jeg vil anbefale det, men du får lidt mere for pengene (efter min mening) Pris: 5880 kr incl. fragt.

De væsentlige forskelle (igen efter min mening) ligger i:

a)
HP anvender AMD og Fujitsu-siemens har Intel processor (Dette er en religion for nogle mennesker. Jeg tror umiddelbart at AMD er kommet godt med på banen men jeg er stadig mest tilhænger af Intel)

b)
I fujistu-siemens makinen får du 90GB mere plads på harddisken

c)
I fujitsu-siemens er der indbygget bluetooth (Men har du dette behov?)

d)
Uden at være sikker vil jeg tro at maskinen fra HP har en længere batteri levetid. Fujitsu-siemens maskinen er specificeret til 2,5 time. (Forvent ikke mere end 2 timer, afhæningig af hvilke og hvor mange programmer der kører)

e)
HP har NVidia GeForce 8400M GS grafikkort
Fujitsu-Siemens har ATI Mobility Radeon HD 2400
Avatar billede rask2 Nybegynder
03. marts 2008 - 15:02 #4
Forsøg evt. selv at kigge på:

http://edbpriser.dk/Products/Showsubcategory.asp?ID=48

Her kan du vælge "Avanceret" og selv vælge grafikkort mm.

Til min tidligere post mangler jeg vist en lille konklusion, og den kommer så her i stedet for:

Ud af de tre jeg har fundet til dig ville jeg selv vælge 2) men den er jo dyrere end hvad din max pris er, så den holder vi lige udenfor. Af de to andre ville jeg vælge 1) fra HP. Primært pga. batteri levetiden på den fra Fujitsu-Siemens (Men jeg kender ikke levetiden på den anden, men jeg vil forvente at den ligger min. 1 time højere).

Størrelsen på HD er efter min mening ikke så afgørende da man altid kan købe en extern HD. men Jeg håber du kan bruge mine svar til noget, ellers må du have held og lykke med at finde en passende maskine.
Avatar billede rask2 Nybegynder
07. marts 2008 - 10:04 #5
Hvad siger du til det Grevelund? Har du fået bestilt en maskine?

Hvis ja, kunne jeg godt tænke mig at høre hvad valget faldt på.

God Weekend...