Avatar billede rastamand Nybegynder
03. marts 2008 - 13:51 Der er 3 kommentarer

simpelt og stabilt program til tekstindhold?

Jeg arbejder i en institution hvor vi skal bruge et simpelt program til at skrive nogle daglige noter om vores beboere. Kort sagt skal man kunne vælge en person med et tekstfelt knyttet til denne, derudover dato og personer på vagt den givne dag. Altså ret simpelt. Vigtig er dog at det er meget pålideligt, let anvendeligt. Jeg tænker måske noget database lignende med et tilgængeligt interface. Lige nu kører vi med et word dokument som er programmeret så man kan indtaste en kode og får så en skabelon med felterne. Det er ret ufleksibelt og ustabilt.

Tak for hjælpen.
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
03. marts 2008 - 20:26 #1
Jeg tror der er to muligheder: Et stort, professionelt, dyrt program som de der bruges på hospitaler (måsle GS åben) eller et program, der udvikles specielt til jer. Jeg tror ikke der findes noget I bare kan downloade fra internettet og bruge.
I skal altså få fat i en programmør, der kan lave noget til jer - hvad med at rette henvendelse til DTU, og få fat i en studerende, der kan udvikle noget til jer?
Avatar billede supertekst Ekspert
03. marts 2008 - 20:39 #2
Der kan godt konstrueres et relativt simpelt program via VBA. Noterne kunne godt lagres i en database og selve indtastningen kunner ske via en Userform i enten Word eller Excel. Herved undgår man direkte at arbejde i Access.
Der ville så være gode muligheder for at udpege den enkelte beboer og gemme noter om vedkommende.

Er der behov for samlede oversigter af noter - eller er der kun tale om "videreformidling" af beboerdata mellem de enkelte vagthold.

Hvori begrunder du dine sidstre udsagn om "ufleksiblet og ustabilt"?

Ville der være mulighed for at se/afprøve det nuværende Word-dokument? - hvis ja så er adressen: pb@supertekst-it.dk
Avatar billede supertekst Ekspert
10. marts 2008 - 23:37 #3
Noget nyt?