Avatar billede esbvall Nybegynder
02. marts 2008 - 21:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Er det strømforsyning eller bundkort?

Jeg har lige opgraderet min computer men nu er den begyndt at opføre sig underligt.

-Når man tænder strømforsyningen, går blæseren igang FØR man trykker på power switchen foran. Den går ud efter få sekunder.
-Nogengange genstarter den sig selv under opstart.
-Når man vælger "luk ned", starter computeren af og til op af sig selv som ved genstart.
-Nogengange fryser computeren. Symptomet er at lyden (ekstern firewire) laver klik, knas og knitren og så ligepludselig fryser billedet.

Mine hovedmistænkte er
-mit nye bundkort ASUS P5B VM DO
-en brugt strømforsyning som jeg ikke kender (NorthQ 4001 som udmærker sig ved at være dejlig støjsvag)
Avatar billede esbvall Nybegynder
02. marts 2008 - 21:12 #1
Tanke 1:
Det skal nævnes at de 400w den leverer måske er i underkanten efter opgradering. Der er nu 3 harddiske, core duo 2.2ghz og 2gb ddr2. Men det kan ikke forklare hele problemstillingen for pokker....
Avatar billede esbvall Nybegynder
02. marts 2008 - 21:14 #2
Tanke 2:
Forresten siger den nogen gange noget om CPU fan error ved boot. Men ifølge min hardware monitor er CPU og GPU på ca. 35-45 grader C ved normal internet browsing. Desuden er der ingen kabinet blæser til at tage sig af mit passivt kølede radeon hd 2600 pro, men som sagt ser der ikke ud til at være noget problem. Arh goddamn, den teknik...
Avatar billede mash Mester
02. marts 2008 - 23:33 #3
At blæser lige snurre lidt når power stikket kommer i er meget normalt på nye bundkort.

resten er lidt mere kompliseret ,men PSU er et godt bud kan osse være softvare relateret
Avatar billede esbvall Nybegynder
03. marts 2008 - 21:53 #4
nogen forslag til hvordan jeg fejlsøger på svinet?
Avatar billede jee Nybegynder
05. marts 2008 - 00:12 #5
-en brugt strømforsyning som jeg ikke kender (NorthQ 4001 som udmærker sig ved at være dejlig støjsvag)

Har selv en NorthQ 4001LB og har vaeret ude for noget af det samme, specielt det med at den taender sig selv igen.. pisse uhyggeligt, her i dag gav maskinen helt op

-Nogengange fryser computeren. Symptomet er at lyden (ekstern firewire) laver klik, knas og knitren og så ligepludselig fryser billedet.

Tjek, skete en gang i mellem for mig

Det lyder meget som om vi har samme problem, dog er mit gaaet til naeste stage, troede godt nok det var bundkortet den var gal med. Mine kQlere taender som de skal, harddisk, skaerm, keyboard osv reagere overhovedet ikke. Maaske er der en fejl med den NorthQ 4001, har du evt mulighed for at prQve med en anden PSU? Ellers gQr jeg det i morgen efter skole

-Jee
Avatar billede esbvall Nybegynder
05. marts 2008 - 08:30 #6
Har ikke mulighed for at være computerdoktor før i weekenden, så jeg glæder mig til at høre dit resultat :)
Avatar billede jee Nybegynder
06. marts 2008 - 10:06 #7
Modtager mine nye dele (Bundkort, cpu, gpu og ram) i dag og så for vi at se om det NorthQ der har gjort mig fattig