Avatar billede jkf Nybegynder
17. juni 2001 - 12:58 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Profilstyring

Jeg har 40 bruger der deler 10 pc’er(win98profilstyring)hver bruger har et drev på
Serveren hvor deres profiler gemmes. To af brugernes profiler er meget længe om
at lokke på (2 timer) Oversigten i profilen på server indeholder over 12000 tomme
mapper (kopier af indholdet c:\\windows\\Profiles\\bruger) hvad er der sket!
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
18. juni 2001 - 18:56 #1
Hejsa.....

For mig lyder det simpelthen som om at de profiler er blevet for store til at Windows98 kan \"håndtere\" dem........jeg vil anbefale dig at tage back-up af det der skal tages back-up af......mail,foretrukne osv, og simpelthen slette de profiler, og oprette nogle nye.....
Det vil så nok være en god ide, at oprette et script til hver profil, der fortæller når de skal slette noget.....ellers løber du bare ind i samme problem igen......:o)

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede teknik Juniormester
19. juni 2001 - 01:10 #2
...lyder som om severen \"stammer\"... ;-))

Jeg er enig med Mr. Athlon i, at \"slette og så lave nye profiler\" er den nemmeste og bedste løsning.

Jeg har to gæt på mulige årsager.

1. Hvor gammel er Antivirusprogrammet på serveren ?? - kunne være en virus.

2. Kører Serveren RAID med spejling af HDD\'s, så kunne det evt være det (RAID/mirror) som har \"kikset\", og bevirket at den nye folder er blevet spejlet frem og tilbage mange 1000 gange.
------
At de mange tomme mapper er årsagen til den mildt sagt langsommelige login er der nok ingen tvivl om.
------
- Du kunne også tage den \"helt nemme\", og nøjes med at forsøge at slette alle de tomme mapper (anbefales ikke!!)

mvh :-)
Teknik

Avatar billede jkf Nybegynder
02. juli 2001 - 15:31 #3
Hey Mr.Athlon & Teknik.
Sorry jeg har været væk et stykke tid.

Jeg har prøvet at slette de tomme mapper, men de opbygger sig selv igen, der bliver lagt flere til vær gang han logger sig ind.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
02. juli 2001 - 16:39 #4
hejsa igen.....

Well så er der nok ikke meget andet at gøre, end vælge den \"tunge\" løsning.....:-(
Netop som Teknik sagde, at det var ikke at anbefale, at prøve og slette de tomme mapper.......så hellere slette profilerne og ligge dem ind igen........så er de også helt friske, og fylder langt fra hvad de gør nu......:o)
Avatar billede caroe_1 Nybegynder
15. august 2001 - 20:19 #5
Jkf kan du ikke lige maile mig, angående ericsson adsl modem ?
de oz5afj@get2net.dk
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
21. januar 2003 - 21:11 #6
takker for points....:-)