Avatar billede flashnet Nybegynder
02. marts 2008 - 15:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Xylen - hvor kan det købes?

Hvor pokker køber man Xylen henne, det er et opløsningmiddel.
Vil helst købe det i en butik, bor i gentofte/københavn.
Avatar billede mash Mester
02. marts 2008 - 15:33 #1
har kigge lidt efter det ,ikke noget der lige er på hylden i føtex.

http://www.nordicnet.dk/MainDetail$/prodnr-10332/typ-ftg/a-x/ftgnr-1817/n-2/tot-11/p-Xylen/b-Univar_AB/tab-kontor/

de sælger det ,men er ikke sikkert de vil sælge til private ,husk osse lige at finde ud af om man må bruge det privat eller om det kræver en tilladelse.
Avatar billede tdimhcs Nybegynder
02. marts 2008 - 20:55 #2
Prøv i Matas.

/Kurt
Avatar billede dunderfjert Nybegynder
02. marts 2008 - 23:48 #3
Xylen er et opløsnings/rensemiddel som Cellulose fortynder og terpentin, du finder det hvor du også ville købe malervarer.
Mener også det hedder Xy -nol, -lol, -lon eller noget i den retning.
Avatar billede flashnet Nybegynder
03. marts 2008 - 21:27 #4
Hejsa,
tak for svarene
det hedder også xylol.
Har lige fundt en jeg kender som kan skaffe så spørgsmålet er om det er tilladt at bruge som privat person, man ser det nemlig ikke mange steder?
Avatar billede flashnet Nybegynder
24. november 2009 - 18:32 #5
-
Avatar billede flashnet Nybegynder
24. november 2009 - 18:34 #6
For at lukke har jeg svaret på tråden, hvis der er nogle der gerne ville have point så bare skriv, så laver jeg en tråd :)
Avatar billede bobby7 Praktikant
21. februar 2019 - 19:25 #7
https://www.borupkemi.dk/images/sikkerhedsdatablade/kemi-flydende/xylol_xylen.pdf

her står der at man maks må opbevare 25 enheder uden brandmyndighedens tilladelse, så tænker ikke at det er ulovligt.