Avatar billede Henrik Hviid Nybegynder
02. marts 2008 - 14:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows Home Server eller NAS

Jeg er i tvivl, fordele ulemper ved de 2 løsninger. Jeg havde ellers tænkt mig at købe en Synology DS-207 NAS.
Jeg har i forvejen en Web/mail server kørende(Sambar) men mangler en løsning til mine lyd, film samt data filer.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
02. marts 2008 - 17:09 #1
Jeg bruger selv synology og er meget glad for deres produkter. med home server får du jo et fuldt operativsystem og flere indstillingsmuligheder (hvor synologys boxe .. dem jeg har set .. tilsyneladende kører på en embedded linux af en art så der er kun forudvalgte indstillinger)
fandt iøvrigt lige en billig synology http://mediamac.comon.dk/index.php/market/show/id=29283
synologys valg er billigere i anskaffelse og vel også i drift (strøm)
og hvis du søger på windows home server på google så får du flere links til mindre opløftende info, f.eks. http://www.nettips.dk/quicknews/Windows-Home-Server-fejl_1339.htm
Avatar billede Henrik Hviid Nybegynder
04. marts 2008 - 16:37 #2
Ja, jeg vælger en løsning med en Synology. Det var egentlig også det jeg først besluttede mig til. Jeg er også lidt betænkelig ved at blande data og Web/mailserver sammen.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
04. marts 2008 - 18:44 #3
ok, så smider jeg et svar - hehe
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
10. marts 2008 - 13:08 #4
nice - nyeste firmware har download redirector, itunes service og mange andre dejlige ting.