Avatar billede larsholm Nybegynder
02. marts 2008 - 12:58 Der er 4 kommentarer

flot i html men grimt i php?

Jeg har lavet en forside til mit lille projekt og jeg er stødt på et problem og det er at jeg ikke kan få min side til at se ud som den skal. Den ser ud som den skal i html men i php er designet ødelagt? Nedert i html versionen er der en nyheds mail ting. den er ikke med i php versionen og i begge udgaver er den sorte træ bagrund ikke med når det ligger på min webserver den kan ses lokalt. her er et billede http://larsholm.info/side1.bmp

min side som den skal se ud lavet i html.
http://larsholm.info/html/

min side som skal være i php med designet er ødelagt.
http://larsholm.info/php/side8.php
Avatar billede leif Seniormester
02. marts 2008 - 13:26 #1
Hvad er der galt ? Jeg ser det samme.
Avatar billede larsholm Nybegynder
02. marts 2008 - 15:06 #2
Nedert i html versionen er der en nyheds mail ting. den er ikke med i php versionen og i begge udgaver er den sorte træ bagrund ikke med når det ligger på min webserver den kan ses lokalt. her er et billede http://larsholm.info/side1.bmp
Avatar billede leif Seniormester
02. marts 2008 - 15:42 #3
Nu er det jo sådan et PHP skriver kun HTML ud så derfor må der mangle noget HTML i din PHP fil
Avatar billede olebole Juniormester
02. marts 2008 - 15:56 #4
<ole>

Der er et eller andet helt galt med din PHP-kode. Hvis du kikke i din browsers View->Source, kan du se, dokumentet slutter sådan:

            <div class="post_body">

        <form  name="form" action="side1.php" method="get">
        <input type="text" name="q" />
        <input type="submit" name="Submit" value="Search" />
        </form>

<p>Skriv et søge ord...</p>

- og sådan er der jo ikke noget webdokument, der kan slutte  :)

Derudover har du vrøvl med tegnsæt. Det virker, somom du prøver at serve et ANSI-dokument som utf-8. Anyway, så må du først løse problemet omkring din PHP-kode og finde ud af, hvorfor den sidste del af dokumentet aldrig bliver skrevet ud

/mvh
</bole>