Avatar billede cavatino Nybegynder
02. marts 2008 - 00:52 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Ny harddisk sættes i - og hvad så?

Jeg har bestilt en ny intern harddisk.

Når nu den ankommer og jeg har sat den i, hvad gør jeg så? Skal jeg bare formatere og installere Windows. Eller skal der gøres et eller andet (håbløst indviklet) først??
Avatar billede off-line Nybegynder
02. marts 2008 - 01:51 #1
Det kommer an på hvilken type harddisk og eventuelt hvor gammelt bundkortet er.
Hvis det er en Ata (Ide) harddisk, skulle der ikke være problemer. Hvis det er
en Sata harddisk og et relativt nyt bundkort, burde der heller ikke være nogen.
Men er det en Sata HD og et ældre bundkort, du få brug for en sata driver, for
at bundkortet kan se Sata disken.
Men nået dertil, hvor windows (eller Linux) kan se harddisken, kan man bare
installere styresystemet. Men, men, det er yderst upraktisk kun at have een
partition. Det er bedre ar lave 1. partition til windows og små programmer, på
20-40GB plus 1. partition på 20-40GB til store programmer. Efter behag kan man
så lade resten være een stor, eller flere partitioner.
02. marts 2008 - 12:21 #2
http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...
Avatar billede cavatino Nybegynder
02. marts 2008 - 14:28 #3
jorn_asveg -> Det er ATA/IDE (http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=97302). Computeren er lige ca. tre år gammel.

Hvad angår partitioner, vil jeg ikkehave den delt op i mere end to. Harddisken er kun på 160 GB. Desuden har jeg også en større ekstern harddisk.

karise_larry -> Tak for linket!!!
Avatar billede off-line Nybegynder
02. marts 2008 - 14:34 #4
Ata disk ok, Så er det bare at gå i gang med installationen. Under installation,
kan du også oprette de to partitione.
Avatar billede cavatino Nybegynder
02. marts 2008 - 21:34 #5
Ok, tak.

Hvordan syntes i jeg skal uddele pointene. 45 - 15, eller???
02. marts 2008 - 21:37 #6
Ping...
Bare en lille smule *S* Deles med andre ...
Avatar billede off-line Nybegynder
02. marts 2008 - 21:53 #7
Det nemmeste er bare at acceptere begge svar, så deler vi:)