Avatar billede kimley Nybegynder
01. marts 2008 - 19:32 Der er 41 kommentarer og
1 løsning

Skulle 20Mbit/1024 ikke være nok

Hej

JEg har opkoblet mit internet til 20Mbit/1024
Har en Linksys wireless-G 2,4GHz Broadband Router med Speed Booster.

Min Pc er på med kabel har 2 andre der er på med JEnsen Air:link 7554 54Mbps

Syntes de der er på trådløs kan køre lidt langsom.. Skyldes det de usb nøgler?

Skal jeg evt købe med 300 Mbps? Og er netkort bedre end usb nøgler?

Syntes da at opkobling skulle være nok til spil på nettet
Avatar billede kimley Nybegynder
01. marts 2008 - 19:59 #1
Hov min forbindelse er 10240/2048 Kbit/s
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. marts 2008 - 20:42 #2
Du skriver at du bare syntes de kører langsomt...

Har du testet forbindelsen?
Det kan du gøre her - husk at teste på alle maskiner - skulle gerne give næsten samme resultat.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. marts 2008 - 20:42 #3
Avatar billede kimley Nybegynder
01. marts 2008 - 20:46 #4
Jamen min kører ok men er min kæreste på på samme side feks komogvind så lagger hendes meget..tjekker lige forbindelsen..Er det ik noget med de andre skal være slukket så?
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. marts 2008 - 20:49 #5
Jo helst ellers kan det give skævt resultat
Avatar billede kimley Nybegynder
01. marts 2008 - 21:08 #6
HAr lige testet mens msn kørte og min kæreste er på også altså nettet der sagde den 8828 i Download og 875 i upload... Hvad er det nu der er bedst når man spiller online spil som WoW ? Up eller Down
Avatar billede kimley Nybegynder
01. marts 2008 - 21:09 #7
Men tager lige en test hvor de er på en af gangen med kabel... Men det bliver nok ikke lige i dag..
Avatar billede kimley Nybegynder
01. marts 2008 - 21:14 #8
Men med kabel så finder jeg vel ikke ud af om det er de usb nøgler det er galt med?
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. marts 2008 - 22:03 #9
Nope :)
Du er nødt til at teste dem som de kører normalt - altså trådløst gennem USB nøglerne.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
01. marts 2008 - 22:18 #10
Detsvärre virker TDC test og andre lign. ikke på trådlöst.
Den bedste metode til at tjekke hastigheden er at downloade en stor fil, og så simpelhent se hvor hurtigt det går.

Mht. USB'ere, så er de noget "#¤"#¤"¤. De er fine nok til at få forbindelse, men du skal tänke på at alt mekaniken samt antennen sider i den lille dims. I trådlös netvärk gälder störrelse, i forhold til andre ting, altså noget.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. marts 2008 - 23:20 #11
"Detsvärre virker TDC test og andre lign. ikke på trådlöst."

Det var dog den sjoveste kommentar jeg har læst idag :D
Selvfølgelig virker det da!

Har desuden haft et USB netkort i 2 år nu, og 10 meter fra router med 4 vægge signalet skal igennem så er der 85% signal...

I Trådløs netværk er det pris der har noget at sige, ikke størrelse!
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. marts 2008 - 23:21 #12
Vi snakker selvfølgelig SMC udstyr :)
Avatar billede jc_d-link Praktikant
01. marts 2008 - 23:31 #13
Hastighedstest fra f.eks. TDC kan man ikke regne med.

Det står også på deres hastighedstest.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. marts 2008 - 23:51 #14
Nej - men testes det fra samme adresse giver det et ca. resultat man sagtens kan bruge til at se om der er et problem.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. marts 2008 - 23:52 #15
Men du skrev at det ikke virkede - kan du uddybe?
Avatar billede peet-49 Novice
02. marts 2008 - 09:08 #16
TCC giver på mit trådløse ned 17987 og op 898 på en 20/1 mbit.
Avatar billede peet-49 Novice
02. marts 2008 - 09:09 #17
Skal dertil siges, at jeg kører ndraft (300)mbit på router og trødløs netkort.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
02. marts 2008 - 09:28 #18
God morgen.

17987/898 på en 20/1, det ser da helt fornuftigt ud.
Og det uanset om du körer G eller N draft.

For at få noget ud a N draft skal du have en lidt större forbindelse.
Men på LAN netvärket kan du naturligvis have et hurtigere netvärk.

Som jeg läser det fra starten. Så har du en N draft router, men G kort i dine pc'ere.
Hvis det er rigtig forstået, så får du "kun" G ud af din N draft.

Til John Stigers.
ja ok. Det jeg mener er at man ikke kan regne med det.
Erfaringen siger mig bare, at det bedste er at downloade en stor fil.
Download den både med:
- kabel direkte i modem fra PC
- Med kabler via Router
- Og til sidst så med trådlös forbindelse.
Så får man noget man kan sammenligne med.
Avatar billede kimley Nybegynder
02. marts 2008 - 10:45 #19
Jeg har lige prøvet at teste min der er direkte på med kabel og den siger 8838/872..

jc d-link:Som jeg läser det fra starten. Så har du en N draft router, men G kort i dine pc'ere.
Hvis det er rigtig forstået, så får du "kun" G ud af din N draft. er det til mig? Hvis det er kan jeg forstå jeg skal kigge efter N draft kort er det korrekt..
Avatar billede kimley Nybegynder
02. marts 2008 - 10:47 #20
Har desværre problemer med de trådløse da jeg læste man skulle slå ssidbroadcast fra for at køre sikkert og nu kan jeg ikke få dem på... Så det må jeg lige rode lidt med..HAr slået det til igen,men nu søger de bare netværks adr...Og kommer ikke længere..Men vender tilbage når jeg kan få dem på
Avatar billede jc_d-link Praktikant
02. marts 2008 - 14:19 #21
Hov, Peet-49 og kimley: er det den samme.

Well, 8838/872 på en 10/2 forbindelse er sku ok (upload måske lidt dårligt - sikker på det ikke er 10/1 du har).
Jeg har en 8/1 og får ofte kun 4,5/1.
Andre gange får jeg 8/1 og det kan der väre rigtig rigtig mange grunde til.

At slå SSID broadcast fra, er "hvis du spörger mig" ikke nogen sikring.
Dem der har lidt forstand på det, kan finde det alligevel.
Og "nogle" gange når du har Vista, så kommer det frem alligevel som "netvärk uden navn".

Hvis du har en N draft router, så vil jeg helt klart foreslå N draft kort til PC'erne.
Det skyldes at de fleste N router körer godt i N, kan köre i G, men oftes ikke lige så godt som en G router.

Mht. netkort er min holdning at et indbygget kort i en bärbar er det bedste da antennen sider i hele skärmen. Men hvis det ikke er et N kort så må man jo invistere i et eksternt kort.
Til Bärbare vil jeg foreslå PCMCIA (evt. express) kort og til stationäre PCI (evt. express) kort. Der er antennerne oftes bedre end på USB kort.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. marts 2008 - 14:31 #22
Hov, Peet-49 og kimley: er det den samme.

Kan ikke lige se hvad du mener? Om det er sammer bruger?
Det kan jeg med garanti sige det ikke er.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
02. marts 2008 - 15:41 #23
Og bla bla.
Avatar billede olebole Juniormester
02. marts 2008 - 15:49 #24
<ole>

jc_d-link >> Hvad er forskellen på at downloade en stor fil fra TDC - og downloade en stor fil et andet sted fra? TDC's test bygger jo på download af en stor fil ... hvad er det helt præcis, du mener med:

"ja ok. Det jeg mener er at man ikke kan regne med det.
Erfaringen siger mig bare, at det bedste er at downloade en stor fil."

/mvh
</bole>
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. marts 2008 - 18:13 #25
"!Kommentar: jc_d-link
02/03-2008 15:41:17 Og bla bla

Intelligent comeback...
Avatar billede jc_d-link Praktikant
03. marts 2008 - 17:34 #26
John stigers>>
Jeg prøver jo bare at hjælpe (og så ikke at der var 2 forskellige der skrev), hvilket du så kritisere.
Hjælp Kimley isteder for det anden.

Olebole>>
Med hensyn til hvorfor at TDC hastighedstest ikke "fungere" trådløst er variationen i størrelsen på pakkerne som kan gøre at man ikke retmæssigt billed.

Endvidere. Hvis jeg f.eks. prøver speedtest, tdc og telias så får jeg 3 helt forskellige svar.
Min holdning er så derfor, at man prøver med en reel fil, for så burde man få det bedste svar til at analysere.
1. Man prøver med kabel direkte fra modem til PC
2. Man prøver med kabel fra modem til router og kabel fra router til PC
3. Man prøver trådløst.
Så har man noget at analysere på. Hvis der er store forkelle til det trådløse. Er der for mange forstyrrelser, mure, vægge, Microbølge ovne etc.
Avatar billede olebole Juniormester
03. marts 2008 - 18:54 #27
jc_d-link >> Jeg har vist ikke deltaget i debatten om trådløst - men jeg forstår ikke, hvad du mener med en 'reel fil'. Hvad mener du forskellen mellem det, der gøres i f.eks. TDC's hastighedstester - og så at downloade en 'reel fil'?
Avatar billede jc_d-link Praktikant
03. marts 2008 - 19:07 #28
Forskellen, som jeg forstår det, ved at downloade en fil udnytter du optimal forbindelsen. Hastighedstest kan have problemer med at udnytte den trådløse forbindelse optimalt.
Vil tro det også er derfor at f.eks. TDC skriver det på test siden.

Men kort sagt. JEG SYNTES, men får et bedre resultat ved at downloade en real fil. F.eks. en spil demo fra boomtown eller linux iso.
Da disse som regel er så store at downloaden maxer ud på højeste hastighed inden filen er hentet.
Avatar billede kimley Nybegynder
03. marts 2008 - 20:48 #29
Hej igen..Jo det er en 10/1 jeg har lige nu men den bliver snart opgraderet til 10/2 mener jeg de tilbød uden ekstra beregning.... Der er sket en masse her kan jeg læse bliver helt forviret.. Nå men har også fundet ud af at routeren kun kan køre med 54Mbps er det ikke langsomt når man nu kan få 300Mbps.. Har 2 stationære der går på trådløs 0g 1 med kabel..
Avatar billede kimley Nybegynder
03. marts 2008 - 20:55 #30
Det er en G router jeg har
Avatar billede kimley Nybegynder
03. marts 2008 - 21:25 #31
For lige at opsummere vil jeg høre om forbindelsen er ok..Kører med 2048/1024 nu som de så skruer op til 10240/2048
Er 54 Mbps en langsom hastighed og grunden til min kærestes lagger når hun er på komogvind? Har lige målt på hendes men med komogvind kørende da hun er midt i et spil og den gav følgende 8466/857..Det er da ok er det ikke?
Men hvis jeg får kort i stedet for usb nøgler og måske en anden router så kører det vel bedre... Drengen spiller meget WOW og cs
Avatar billede kimley Nybegynder
03. marts 2008 - 21:28 #32
Kan godt se i mit hovedspørgsmål jeg har vrøvlet med hvilken forbindelse jeg har.. Sorry
Avatar billede jc_d-link Praktikant
03. marts 2008 - 21:33 #33
Hej Kimley,

Beklager forvirringen.
Hvis du p.t. har en 10/1 og får en 8466/857 så er det acceptabelt efter min mening.

Dette kan en G router også klare og mere til.
Du skal op i det dobbelte för du får noget ud af en 300Mbps på Wan til lan forbindelse. Men på lan til lan får du naturligvis meget bedre hastighed.
Endvidere vil du også väre mere fremtidssikret med en 300Mbps router.

Og hvis du invistere i en 300Mbps (N draft) så husk at du skal have N draft trådlöse kort på alle trådlöse enheder.
Avatar billede kimley Nybegynder
03. marts 2008 - 21:40 #34
Tak for svaret jc d-link.. Har tænkt på en d-link router er den god?
Avatar billede kimley Nybegynder
03. marts 2008 - 21:43 #35
Dvs at for at få en god udnyttelse af 300 Mbps så skal jeg have det dobbelte i hastighed?

Men er den router jeg har nu ok til onlinespil hvis jeg invistere i nogle gode kort først og fremmest..? Kan ikke forstå hendes lagger som den gør
Avatar billede kimley Nybegynder
03. marts 2008 - 21:51 #36
Hvad er vigtigt når man spiller online er det up eller download? Min forbindelse skulle gerne komme til at være 10240/2048 inden 174 har jeg fået brev om..er den ok til WOW og CS samt vi alle tre kan spille på nettet samme tid? Altså med den router jeg har nu og så vil jeg kigge efter bedre kort til de der er på trådløs
Avatar billede kimley Nybegynder
03. marts 2008 - 21:52 #37
hov inden 1/4
Avatar billede jc_d-link Praktikant
04. marts 2008 - 06:35 #38
At hendes pc lagger, behöver ikke at have noget med netforbindelsen at göre. Det kan også väre selve PC'en.
Ved ikke hvor meget CS träkker, men WOW träkker nästen ingenting.

Din nuvärende router burde väre helt ok.

Hvis du overvejer at invistere i en N draft router, vil jeg klart foreslå en DIR-655.
Avatar billede kimley Nybegynder
04. marts 2008 - 18:19 #39
Hendes kører med et Asrock P4VM900-SATA2 bundkort med en celeron 2,8 GHZ og 1 Gb kingston ram samt et gfx Asus EN8600GTS Silent... Skulle da mene den er ok..
Men tak for hjælpen ang. Router og netkort osv..Får ejg et svar så jeg kan give point?
Avatar billede jc_d-link Praktikant
04. marts 2008 - 18:47 #40
Jeg samler ikke på points.

Giv dem gerne til john stigers
Avatar billede kimley Nybegynder
04. marts 2008 - 19:19 #41
Ok jc d-link..Men tak for hjælpen
Avatar billede kimley Nybegynder
13. marts 2008 - 20:16 #42
ingen svar så tager jeg dem selv