Avatar billede hancock- Nybegynder
01. marts 2008 - 13:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

USB-porte pludselig lammet

Hej!

Jeg sad forleden foran computeren, hvor mit tastatur og mus pludselig frøs fast/gik ud. Jeg prøvede at genstarte, men intet hjalp. Jeg prøvede at skifte stikkene rundt i de forskellige USB-porte, endda de 2 eksterne USB-porte, som sidder fast i kabinettet - men lige lidt hjalp det.

Musens røde lys lyser op under den, når jeg tilslutter den, ligeledes går mit flash-stick og min eksterne harddisk, men der er ingen respons fra dem.

Tastaturet og musen virkede igen, da jeg satte omformere på til PS/2-portene. Men jeg mangler jo stadig mit USB-stick og min eksterne harddisk.

Så jeg vil egentlig bare spørge, om det kan være andet end bundkortet? Bare for at sikker, før jeg smider penge efter et nyt.

På forhånd, tak!

Med venlig hilsen

Lasse Kristensen
Avatar billede peet-49 Novice
01. marts 2008 - 13:44 #1
Gå i enhedshåndtering og slet alt USB, genstart og lad systemet indstallere driver igen.
Avatar billede hancock- Nybegynder
01. marts 2008 - 16:05 #2
Så har jeg prøvet det, men Vista installerer dem blot få sekunder efter igen.

Genstartede så alligevel, men der sker stadig intet.

Følgende fjernede jeg, som Vista installerede lige efter igen:

- Standard Enhanced PCI to USB Host Controller
- Standard OpenHCD USB-værtscontroller
- USB-rodhub

Med venlig hilsen

Lasse Kristensen
Avatar billede Jensen DK Novice
02. marts 2008 - 06:49 #3
Du kan købe et USB kort med flere porte og montere det i komputeren koster ca 170,00kr  http://www.foto-fun.dk/shop/usb-2-0-1257p.html
Det er billigere end et nyt bundkort, prøv lige at tage stikket fra strømforsyningen til bundkortet af monter så igen.
Avatar billede hancock- Nybegynder
02. marts 2008 - 12:24 #5
Det vil jeg helt klart gøre i stedet.

Tak for svarene!

silbidor kom med et konkret alternativ til et nyt bundkort, men peet-49 engagerede sig, så jeg vil gerne fordele pointene.

Jeg fandt dog selv et USB PCI-kort til 49,00 kr hos SHG.

Hvis I lægger et svar hver, så fordeler jeg pointene.

Med venlig hilsen

Lasse Kristensen
Avatar billede Jensen DK Novice
02. marts 2008 - 13:00 #6
Ok pas nu på at det ikke bliver for billigt, har set flere der ikke gider mere efter kort tid, skal du have nyt bundkort så tag det op når det bliver aktuelt, der kommer nyt hele tiden.
Avatar billede hancock- Nybegynder
02. marts 2008 - 23:59 #7
Orv, troede man kunne fordele pointene - sorry peet-49.

Men tak for rådet, silbidor.

Med venlig hilsen

Lasse Kristensen
Avatar billede Jensen DK Novice
03. marts 2008 - 06:38 #8
Man kan godt fordele pointne det kræver at peet-49 lægger et svar også og at du så makere dem som har lagt et svar og acceptere det.