Avatar billede cavatino Nybegynder
01. marts 2008 - 04:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se videoer på hjemmeside

Har igen problemer med at finde ud af i hvilken kategori mit spørgsmål høre til. Nu placere jeg det her. Beklager hvis det er forkert.

Jeg kan ikke se videoerne på denne side: http://www.taenk.dk/?cid=7676
Hvad kan der være galt?

Jeg har ikke oplevet problemer med videoer andre steder. Går uden problemer på f.eks YouTube, DR's og TV2's hjemmesider.
Avatar billede cavatino Nybegynder
01. marts 2008 - 04:12 #1
Tilføjelse: Hjælper ikke at være logget ind!!!
Avatar billede vejmand Juniormester
01. marts 2008 - 05:37 #2
Avatar billede gurly Praktikant
01. marts 2008 - 12:50 #3
Når du kan se videoer på youtube, så burde du jo have flash player instaleret, da youtube jo køre i flash format
(DR og TV2 køre derimod WMV format, altså nooget helt andet)

Siden du linker til viser også videoerne i flash format
Du skriver intet om hvad der sker når du forsøger at se en video ? ? ? ? ?

Hvis du vil prøve at reparere din flash player kan du gøre følgende >

Først skal du afinstalere flash ved hjælp af adobes lille afinstalerings værktøj
det kan du downloade her >
http://download.macromedia.com/pub/flashplayer/current/uninstall_flash_player.exe
inden du køre afinstalerings værktøjet er det vigtigt at du har lukket alle vinduer,
hvis du har messenger skal den også lukkes helt,
kør derefter afinstalerings værktøjet.
bagefter skal du genstarte pc´en
derefter downloader du nyeste flash player fra denne adresse >
http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash
(sæt eventuelt lige kryds i at du ikke vil have googletoolbar med)
når du er nået her til skulle det gerne virke  c",)
Avatar billede cavatino Nybegynder
02. marts 2008 - 00:46 #4
Det hjalp ikke at afinstallere og insatllere en ny. Jeg fulgte din anvisning til punkt og prikke. :(

Citat: "Du skriver intet om hvad der sker når du forsøger at se en video ? ? ? ? ?"

Når jeg klikker på 'Se videoen' (er ligegyldig hvilken en jeg vælger) åbner der et vindue - og så sker der ikke mere (Se link her under!)

http://img215.imageshack.us/img215/6071/mgmp3.jpg
Avatar billede cavatino Nybegynder
02. marts 2008 - 00:47 #5
Der bliver ved med at stå 'Buffering video', uanset hvor længe jeg venter. Så det handler ikke om utålmodighed.
Avatar billede cavatino Nybegynder
02. marts 2008 - 00:48 #6
Jeg har foresten skrevet til 'Tænk'. De siger de ikke kan hjælpe. Der er ingen fejl hos dem/på siden.
Avatar billede gurly Praktikant
03. marts 2008 - 11:46 #7
Jeg har kigget på dit billede, og jeg kan sige dig at når der står "buffering"  så er det selve flash playeren du kan se, derfor burde problemet ikke være din flash instalation, for så ville du slet ikke kunne se playeren.
problemet kan jo heller ikke skyldes en for gammel flash version, da du jo lige har opdateret til nyeste version.
Hvis du også kan se videoer på youtube, så tyder det jo også på en ok flash instalation.
jeg kan ikke lige forestille mig hvad der så skulle være galt med din pc.

"Tænk" er måske ikke klar over det, men de kan sagtens have en fejl som gør at nogen kan se det, mens andre slet ikke kan.
Alt efter hvad internet explorer version man har, eller hvis man bruger en helt anden browser, så kan tingene desvæærre godt opføre sig forskelligt.

Hvad internet explorer version bruger du ?

Selv om de ikke vil indrømme det, så kan det altså godt være "tænk" der har problemet
det kunne eksempelvis være en fejl i deres flash player der gør den ikke virker korrekt i alle browsere, det betyder jo så at de ikke har testet deres ejet arbejde ordentligt op  !

Jeg har nu testet deres videoer i internet explorer version 6 og version 7
og jeg har også testet den med firefox, og det kører fint.
derfor forstår jeg egentligt også godt hvis "tænk" mener at deres side virker ok

jeg kan derfor ikke påstå at problemet ligger hos dem.

jeg har desværre ikke flere gode ide´er til hvad det kan være  :-(
Avatar billede cavatino Nybegynder
03. marts 2008 - 18:47 #8
(Internet Explorer 7)

Jeg kan godt følge dig i at du ikke kan finde på mere. Er nok et eller andet med min lorte maskine. Den er der ofte problemer med.

Det er ikke noget at gøre ved. Bare ærgerligt.
Avatar billede gurly Praktikant
05. marts 2008 - 19:14 #9
Jeg har desværre ikke flere gode ide´er
du kan få dine point retur ved at lægge et svar selv, og acceptere det bagefter.
Avatar billede cavatino Nybegynder
10. marts 2008 - 18:38 #10
.