Avatar billede sharp9000 Nybegynder
29. februar 2008 - 11:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Optagelse af Streamet video & Premiere Pro CS3

2 spm - 50 point hver

1. Til et privat hyggeprojekt, vil jeg høre om der er nogen der kender et godt og gratis program til at optage Streamet viedo med. Skal bruge nogle avi filer indeholdende lyd og billede fra noget der ligger på fx sputnik.dk. Derudover mangler jeg et program til at skille video og lydsporet, og endelig et program til at ændre længden af den pågældende avi-fil (læs: jeg har intet)

2. Nogen der kender et sted hvor man kan downloade PRPROJ-filer (Adobe Premiere Pro Project Files - bruger version CS3) som man kan se på og lege lidt med.
Avatar billede gurly Praktikant
29. februar 2008 - 11:42 #1
Til at optage streamet video kan du bruge win media recorder
http://www.wmrecorder.com/  (betalings program)

men du skal vide at video fra sputnik er DRM beskyttet
så downloader du der fra, vil videoerne kun virke nogle dage til licensen udløber.

Du kan dog fjerne licensen med tunebite
http://tunebite.com/en/remove_drm/index.html (betalings program)

for at skille video og lyd kan du bruge super video converter
http://www.erightsoft.com/SUPER.html (Gratis program)

Så skriver du "ændre længden af den pågældende avi-fil"
men altså sputnik streamer ikke avi filer, de streamer i formatet WMV
(windows media video)
for at ændre længden af en WMV video kan du bruge "windows movie maker"
hvis du har win xp, så har du movie maker i programmer, eventuelt kan den i stedet ligge i programmer/tilbehør, det kommer lidt and på om det er xp pro eller ej,
men du burde helt sikkert have den.
(kræver så at du har fjernet licensen fra videoen først)
Avatar billede gurly Praktikant
03. marts 2008 - 12:00 #2
respons ?
Avatar billede lappe_dk Nybegynder
28. juni 2008 - 13:55 #3
@ gurly

Ved du om man stadig kan optage med wm recorder?

Hver gang den begynder at optage, får den aldrig forbindelse og annullerer derefter.

Mvh Lars