Avatar billede webnewbees Nybegynder
28. februar 2008 - 21:30 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

php5 på iis

Jeg har prøvet og installere PHP5 på en win2K3 server til bruge i IIS6, men det vil bare ikke virker.

Jeg har prøvet og følge to vejledninger http://www.geertsen.dk/articles.asp?ArtId=1 og http://www.tjitjing.com/blog/2006/05/php5-with-iis6-on-windows-server-2003.html, men ingen af dem får det til og virker på min server.

Når jeg på serveren skriver http://localhost/index.php i browseren, "Kan siden ikke vises" når jeg prøver og åbne min index fil gennem browseren virker det heller ikke. Når jeg prøver fra min pc og skrive IP'en/index.php bliver jeg promptet for brugernavn og kode, for at komme videre bruger jeg lokaladministratorkontoen, men det virker heller ikke.

Håber der er en der kan hjælpen mig.
Avatar billede cwboy Nybegynder
28. februar 2008 - 21:49 #1
Er det tilfældigvis en 64 bit 2003'er?

Som standard må iis'en vist ikke køre 32 bit programmer. Dette tillades ved at køre nedenstående:

"cscript %SYSTEMDRIVE%\inetpub\adminscripts\adsutil.vbs SETW3SVC/AppPools/Enable32bitAppOnWin64 1"
Avatar billede webnewbees Nybegynder
28. februar 2008 - 21:53 #2
32 bit
Avatar billede cwboy Nybegynder
28. februar 2008 - 21:58 #3
Helt usikkert har jeg også tilladt "All unknown ISAPI extensions" i IIS'en (Web service extensions)

Det "løste" mit problem. Den holdbare løsning er dog nok at finde ud af, hvilke DLL'er, PHP bruger og indsætte dem under "PHP : Hypertext Processor"
Avatar billede webnewbees Nybegynder
28. februar 2008 - 21:59 #4
det har jeg jo gjort, men det virker ikke
Avatar billede cwboy Nybegynder
29. februar 2008 - 09:59 #5
Så må jeg desværre nok trække mig... Jeg går ud fra, at øvrige skridt i oprettelse af et websted er, som det skal være.
Avatar billede snakebyte Nybegynder
29. februar 2008 - 10:40 #6
hvis du har brugt windows installeren kan det godt være der problemet ligger - den virker ikke hver gang og det frarådes mange steder på nettet at bruge dem.
Jeg vil næsten tro at du er kommet til at lave en fejl i din installation - prøv forfra, de gange jeg har prøvet at installere php på en lignende konfiguration har det være ret nemt. Jeg går ud fra du også har lagt din php folder samme sted som tutorialen foreskriver. hvis der er mellemrum i stien til php-filerne kan det godt give problemer
Avatar billede webnewbees Nybegynder
29. februar 2008 - 12:48 #7
Faktisk så har det virket, altså at jeg har kunne se min index.php og det lille script der er i filen blev kørt, men jeg blev stadig promptet for brugernavn og kode.

Efter jeg har prøve2 gange, bliver scriptet i min php fil ikke vist og siden kan slet ikke vises og jeg bliver stadig promptet for brugernavn og kode.

Jeg har prøvet 3 gange uden at det har virker problem frit og jeg har fulgt tutorialen 100% skridt for skridt og det er derfor jeg synes det er lidt underligt.
Avatar billede snakebyte Nybegynder
01. marts 2008 - 08:31 #8
hvis du bliver promtet for username/password kan det jo være sikkerhedsopsættet på din IIS server du skal kigge på.
hvis du ligger en html-fil samme sted som du tester din php-fil fra bliver du så bedt om username/password når du tilgår den via browser ?
Avatar billede webnewbees Nybegynder
01. marts 2008 - 13:14 #9
Nej det gjore jeg ikke, så røg jeg direkte ind på siden. Men jeg har i mellem tiden selv løst problemet, hvordan ved jeg ikke. Min webserver var en helt frisk version, så jeg tænkte at alle mine forsøg har forkludret diverse php- .ini og .dll filer, jeg valgte at geninstallere web-serveren og så følge denne her tutorial som jeg fandt i går.  http://www.ntcompatible.com/faq-88.html, den er ikke meget anderledes end de andre, men ikke desto mindre så var det den der fik det til og virker, og på første forsøg.

Snakebyte, du skal alligevel have en bid af kagen så lig et svar så deler vi poinete.
Avatar billede snakebyte Nybegynder
01. marts 2008 - 13:31 #10
Ok - Held og lykke med PHP :-)
Avatar billede webnewbees Nybegynder
01. marts 2008 - 14:00 #11
jo tak, og tak for hjælpen.