Avatar billede r11jep Nybegynder
28. februar 2008 - 12:46 Der er 1 løsning

Printserver på ikke lokal netværk

Hejsa

Baggrundsinfo:
Vi har i dag et MPLS netværk som forbinder vore 5 afdelinger.
Afdeling 1 kører på et 192.168.1.0 netværk
Afdeling 2 kører på et 192.168.2.o netværk og så fremdeles.

Vi anvender terminalserverløsning via 2 stk. Win 2003 R2 servere som begge står på 192.168.1.0 netværket.

Probleminfo:
Vi har koblet en USB Dymo labelwriter 400 turbo på 192.168.1.0 netværket (altså samme netværk hvor serverne står), vha. en IOGEAR GPSU21 USB printserver. Dette fungerer fint.
Med printserveren følger et program som skal anvendes ved installation af printserver porten.
Mit problem er nu, at når jeg vil lave tilsvarende opsætning på de øvrige afdelinger, så kobler jeg jo printserveren på eks. 192.168.5.0 netværket, med det resultat at programmet til installation af printserverporten (som jo er installeret på begge terminalservere), kun kigger på det lokale netværk som det er tilsluttet - altså 192.168.1.0 netværket.

Kan man på nogen måde komme uden om dette? Evt. ved noget routning eller nat???
Avatar billede r11jep Nybegynder
28. februar 2008 - 13:25 #1
Løste problemet ved at omgå softwaren - og istedet anvende en cusomized indstilling af printerporten.