Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2008 - 22:34 Der er 13 kommentarer

God eller dårlig deal?

Hey har en Zepto 3415W med 1.66ghz intel duo, 1gb ram, geforce 8600m GT, 120gb 7200rpm HDD, bluetooth, webcam, fingeratrykslæser, vista inkluderet.

denne er til salg/bytte, da jeg har en nyere bærbar. har så fået et bud fra en som gerne vil af med hans spritnye HP 3100 slimline s3110 med følgende specs: 1.86ghz intel duo, 2gb ram, geforce 7500 (256mb ram), 320gb hdd, 80gb "pocket media drive".

Står nemlig og overvejer at erhverve mig en stationær, men denne stationær er jo ikke "top dollar", og han vil ikke smide alverden $$$ oveni.

Men hvad siger I til dealen? Og hvad vil det sådan cirka koste at få en ordentlig CPU, gfx-kort og 4GB ram i bagefter? Og skal der skiftes bundkort, før alle disse ting kan opgraderes?

Fulde specs kan ses her: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/...3-80586342.html

På forhånd tak.
Avatar billede southwave Nybegynder
27. februar 2008 - 22:41 #1
sælg den bærbar, og brug pengene på at bygge den pc du gerne vil have :D
Avatar billede matcho Nybegynder
27. februar 2008 - 22:56 #2
Enig.
Avatar billede ejldk Nybegynder
27. februar 2008 - 22:57 #3
Hvis jeg var dig ville jeg skille mig af med ærbaren hurtigst muligt!
1GB ram til vista er bare ikke nok. Og som southwave siger, brug pengene på at bygge dig en stationær som du vil ha den.
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2008 - 22:57 #4
Hehe helt enig selv. Nu er problemet bare at de steder jeg har sat den til salg er der max blevet budt 4200. Og til den sum føler jeg næsten det er bedre enten at beholde bærbaren som sekundær maskine eller bytte til anden pc. Men ved sgu ikke :\
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2008 - 23:02 #5
Glemte helt at sige at både min bærbar (Zepto'en) og hans HP er spritny. Aldrig pakket op eller noget. Min er en erstanings-pc fra Zepto, hans er vundet i en konkurrence. Det er derfor jeg mener jeg mister vildt meget på at sælge til 4200, når den står til 9500 hos zepto.
Avatar billede ejldk Nybegynder
27. februar 2008 - 23:02 #6
Hvor gammel er den?
Avatar billede matcho Nybegynder
27. februar 2008 - 23:10 #7
Jeg vil stadig mene at du vil ikke blive tilfreds med den hp,så når du så skal til og skifte så mange dele vil du altid tænke,(det er ikke lige det jeg vil have.)
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2008 - 23:31 #8
Den er helt ny. har ikke engang modtaget den endnu. Den blev sat i produktion sidste torsdag. Så der er altså ny garanti og reklamationsret.
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2008 - 23:32 #9
@matcho

Tjah vil jeg nok. Men hvad ligger en rigtig lækker stationær i for tiden? Uden at CPU og GFX-kort er overkill for en standard-gamer bruger.
Avatar billede mash Mester
28. februar 2008 - 01:54 #10
maskine uden os fra 4500.- :D
Avatar billede matcho Nybegynder
28. februar 2008 - 08:26 #11
Nu spiller jeg ikke selv,så det er nok nogle andre der ved en hel masse om.
Men en af de vigtige ting er grafik og ram.
Avatar billede justrace Novice
28. februar 2008 - 13:03 #12
Hvis nu, og alt det der, så bliver mange ting solgt som en "gevinst", men i mange tilfælde er det en dårlig undskyldning for manglende papirer. Det behøver jo ikke være tilfældet, men vær kritisk mht. en hjemmelavet kvittering. Ved en rigtig gevinst følger der papirer med af en eller anden slags.

Jeg taler af dårlig erfaring.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2008 - 13:40 #13
Den er vundet fra pcworld.dk og hans navn/adresse stemmer overens med hvad jeg kan finde på pcworld ;-)

Men er nu gået væk fra dette by, efter tips fra jer og andre.