Avatar billede mwhas Praktikant
27. februar 2008 - 22:07 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Router eller Access Point??

Hej Eksperter

Jeg vil gerne have et trådløs netværk og så hurtig som muligt.

Jeg har en router fra min internet udbyder kan man så tilslutte en trådløs router eller skal det være en Access Point??

Hvad vil i vælge??

/mwhas
Avatar billede justrace Novice
27. februar 2008 - 22:16 #1
Du kan bruge dem begge, men lad os tage det i små skridt.

Hvilken udbyder?
Avatar billede mwhas Praktikant
27. februar 2008 - 22:24 #2
jeg har ComX, som udbyder. Bor i lejlighed så det sådan en pakke løsning :)
Avatar billede justrace Novice
27. februar 2008 - 22:36 #3
Hvilken router bruger du nu?

Hvis det er en standard "husmor", ville jeg vælge at bruge en ny trådløs router, da det giver det bedste resultat.

Det eneste der så skal gøres er at registrere den hos ComX.
Avatar billede mwhas Praktikant
27. februar 2008 - 22:55 #4
jeg har en gammel trådløs access point, men virker kun hver anden dag :(

Så har kabler direkte fra comx router og så ind i bærbar/pc'en

Er disse 2 router gode og er der nogle forskel?

D-Link RangeBooster N 650 Router DIR-635
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=215237
Belkin N1 Wireless Router
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=251636

Eller er noget der bedre?
Avatar billede justrace Novice
27. februar 2008 - 23:07 #5
Med fare for at d-link kommer efter mig, vil jeg nævne Netgear og LinkSys. I nævnte rækkefølge. Men D-link og Belkin er også i den bedre ende når talen falder på trådløst udstyr.

Personligt ville jeg kigge nærmere på denne før jeg besluttede mig: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=240545
Avatar billede justrace Novice
27. februar 2008 - 23:09 #6
Avatar billede justrace Novice
27. februar 2008 - 23:14 #7
Du skal så ikke bruge deres router længere, ligegyldigt hvilken du vælger.
Avatar billede mwhas Praktikant
27. februar 2008 - 23:34 #8
Okay tror jeg skal brug router fra ComX, men kan jeg ikke bare sætte den ny router i den fra ComX?
Avatar billede justrace Novice
27. februar 2008 - 23:43 #9
Det burde ikke være nødvendigt ifølge dem selv. Du skal bare registrere den nye routers MAC-adresse på deres hjemmeside under Selvbetjening. Det skal være WAN-MAC-adressen på routeren.

Du kan godt gøre det andet, men den bedste løsning er at bruge din nye router direkte.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
28. februar 2008 - 10:35 #10
Hej mwhas,

Jeg vil helt klart også gå med en router, idet et Access Point oftes er dyere og reelt ikke kan lige så meget. Endvidere kan du evt. også sætte en router op som Access Point.

Og Justrace, komme efter dig og efter dig.
Jeg vil naturligvis foreslå DIR-655. Den kan jeg anbefale med ro i sjælen.
Den har vundet de fleste tests.

http://www.sweclockers.com/artikel/5972-n-routrar_i_stort_test
http://www.idg.se/2.1085/1.139953
http://www.pcworld.dk/art/9168?page=3
Avatar billede justrace Novice
28. februar 2008 - 10:53 #11
>hej, jc_d-link. :)

Jo, den vil jeg godt være med på.

>mwhas: De foreslåede er lidt dyrere end dine egne forslag, men mht. trådløst udstyr kan den sidste 50,-'er gøre mødet med det trådløse univers lidt nemmere.
Avatar billede mwhas Praktikant
15. september 2008 - 14:38 #12
købt en D-Link RangeBooster N 650 Router DIR-635 ;)

lig nogle svar justrace & jc_d-link
Avatar billede justrace Novice
15. september 2008 - 16:17 #13
Ikke point til mig.
Avatar billede mwhas Praktikant
13. april 2012 - 07:53 #14
læg nogle svar