Avatar billede heidi7-9-13 Nybegynder
27. februar 2008 - 14:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til "betinget formatering" og "hvis"

Jeg har en sagsstyringsfil (indenfor byggebranchen) hvor jeg gerne vil have at der er en kolonne med datoer der bliver fremhævet enkeltvis, hvis den pågældende dato kommer i et rum inden for +/- 5 dage fra dags dato.

Jeg har en celle der angiver (IDAG)- så det er ikke problemet, for datoen for dags dato skifter automatisk, alt efter hvilken dag man åbner arket på.
Det er den anden funktion................................

Kan du hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2008 - 14:56 #1
Måske du kan bruge denne funktion =ANTAL.ARBEJDSDAGE("08-06-2007";"20-06-2007")
Avatar billede be_nice Juniormester
27. februar 2008 - 19:02 #2
Det lyder som om funktionen "Betinget formatering" kan løse opgaven for dig.
--> Marker området hvor dine datoer der skal evalueres er indtastet - f.eks. A1-A10
--> Tryk for "Formater" og vælg "Betinget formatering"
--> Udfyld "Betingelse 1" med følgende:
---> "Celleværdien er" "Mellem" =$C$1 og =$C$1-5 (hvis din =idag() formel er i C1)
---> Vælg "Formater" og indtast hvordan datoerne skal fremhæves
---> Tryk på "Tilføj" og tast "Betingelse 2" med følgende:
---> "Celleværdien er" "Mellem" =$C$1 og =$C$1+5 (hvis din =idag() formel er i C1)
---> Vælg "Formater" og indtast hvordan datoerne skal fremhæves
---> Tryk på "Tilføj" og tast "Betingelse 3" med følgende:
---> "Celleværdien er" "Lig med" =$C$1 (hvis din =idag() formel er i C1)
---> Vælg "Formater" og indtast hvordan datoen skal fremhæves
Du kan selv bestemme antal dage før og efter IDAG, ved at ændre +/-5 til et andet antal dage.
Jeg håber at du kan bruge dette - sig til hvis du har spørgsmål.
/Be_Nice
Avatar billede heidi7-9-13 Nybegynder
27. februar 2008 - 21:39 #3
/be_Nice

TAK :o)
Det var lige det der skulle til.
Hvordan giver jeg dig point?... Kan ikke huske det!

mvh.
Heidi
Avatar billede be_nice Juniormester
28. februar 2008 - 06:09 #4
Godt at høre at du fik det til at fungere.
Du kan give point når jeg smider et svar (det er hermed gjort) og så skal du markere mit navn for at kunne give point.
/Be_Nice
Avatar billede heidi7-9-13 Nybegynder
28. februar 2008 - 12:32 #5
Har jeg gjort det rigtigt ?
Avatar billede be_nice Juniormester
28. februar 2008 - 13:17 #6
Ikke helt.
Du skal markere mit navn i boksen ved siden af det felt du skriver i og dernæst trykker du på Accepter knappen.
Jeg har engang fundet en udførlig vejledning til hvordan dette gøres - og den er med billed illustrering og du kan se den her:
http://www.racingcar.dk/eksperten/svar/svar.html
Sig til hvis det fortsat driller.
Og tak for point :o)
/Be_Nice