Avatar billede hansen_81 Nybegynder
27. februar 2008 - 14:16 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Strømforsyning's blæser drejer ikke rundt

Hej..

Som overskriften siger virker min blæser ikke rigtig..
Kun nogle gange når jeg får den igang igen med støvsugeren..

Har en fætter som siger den bare skal have en omgang luft med en kompresser.

Så derfor har jeg tænkt mig at skifte den ud nu, med min anden strømforsyning, som ligger i en computer der bare flyder..

Er der noget jeg skal være opmærksom på?
Da jeg ikke rigtig ved noget overhovedet om hardware!

Hvad kan jeg gøre for at dette ikke sker igen?

Help :)
Avatar billede peet-49 Novice
27. februar 2008 - 14:20 #1
Det er bare, at skifte, der er kun fire skruer, og stikkene, der skal på igen.
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. februar 2008 - 14:25 #2
Du kan ikke gøre noget for at forhindre det. PSU'er har det med at stå af.
Avatar billede peet-49 Novice
27. februar 2008 - 14:28 #3
Altså PSUèn, der skal skiftes, ikke fanen.
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
27. februar 2008 - 14:31 #4
Det kan jo også "bare" være blæseren der er stået af.

Men der er faktisk et par ting du skal være opmærksom på, alt efter hvor nyt dit system er, og hvor gammel den gamle pc er.

f.eks. de fleste cpu'er idag får strøm fra et 4ben strømstik.
mange pci-e bundkort har et ekstra 6ben stik koblet sammen med selve strømmen til bundkortet, så du skal bruge 26bens stik på bundkortet istedet for de gamle 20bens stik.. osv osv. :)
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2008 - 14:32 #5
Hvis du er heldig så sider der et rundt klistermærke på forsiden af blæseren. Pil den af og hvis du ikke kan se lejet, sider den bag en lille gummidut du også piller ud. Nu kan du dryppe en klat olie ned i lejet og så køre den igen. Husk at sætte gummidutten på igen.
Avatar billede hansen_81 Nybegynder
27. februar 2008 - 14:46 #6
:)

Tak for de hurtige svar.
Min computer er er 4-5 mdr. gammel

Og den anden 3år..
Begge strømforsyninger (psu?') er 400w

Jape44 -> Det kan jeg lige kigge på.

Og nej det er hele psu'en jeg har tænkt mig at skifte, ikke kun blæseren :P

- Lige et sidste spørgsmål drenge:

Burde jeg lade pladen, altså siden være på hele tiden, eller er det okay at den er pillet af, sådan til helt alm. brug.. det kan ikke være derfor den er gået i udu?
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. februar 2008 - 14:48 #7
Den samler lidt mere støv og larmer lidt mere, med pladen af. Men ellers er der ikke noget i vejen for det.
Avatar billede peet-49 Novice
27. februar 2008 - 15:06 #8
Du har garanti på den, hvorfor ikke bruge den.
Avatar billede hansen_81 Nybegynder
27. februar 2008 - 15:08 #9
okay :)

Tror jeg går igang nu..

- Hvis alt går efter planen kommer jeg tilbage om lidt og godkender svar ;)
Avatar billede hansen_81 Nybegynder
27. februar 2008 - 15:09 #10
Har handlet hos top-data
Og der står hvis man fjerner pladen.. eller sådan noget, er der ikke garanti eller sådan noget..

Gider heller ikke det bøvl.. prøver bare :P
Avatar billede peet-49 Novice
27. februar 2008 - 15:18 #11
Skift hele strømforsyningen, det er ikke smart, at rode rundt i dem.
Avatar billede justrace Novice
27. februar 2008 - 15:49 #12
Det med "pladen af" er nu ikke altid en god ide. Der er ikke den gennemstrømning af luft, selvom mange nok vil påstå at der jo er åbnet for fri gennemstrømning. Det er ikke det samme. Med siden på, ledes den varme luft væk/ud af kabinettet, men med åbent kabinet står blæserne og kværner rundt i den mere og mere opvarmede luft.
Avatar billede hansen_81 Nybegynder
27. februar 2008 - 16:14 #13
Hej igen

- Jeg sidder nu med den stadig gamle (altså den som altid har siddet i)
For jeg fandt ud af at den store "ledning" i bundkortet ikke var ens,

Altså den gamle var 20ben?
Og den nye 24..

Så gik ud fra det IKKE gik sammen?
Avatar billede peet-49 Novice
27. februar 2008 - 16:16 #14
Du sætter denbare i fra den ene ende, den passer kun fra den ene side.
Avatar billede hansen_81 Nybegynder
27. februar 2008 - 16:17 #15
Okay, så det vil ikke gøre noget?

Ville lige komme tilbage hertil og spørge først nemlig..

Jep, havde sat den i, men turde ikke ;)

Sikker på den ikke futter af eller noget? :)
Avatar billede peet-49 Novice
27. februar 2008 - 16:20 #16
Du kan sætte et 20pins i et 24pins bundkort, men ikke omvendt.
Avatar billede hansen_81 Nybegynder
27. februar 2008 - 16:24 #17
;) yessir.. tak for dit svar, jeg prøver igen så :)
Avatar billede hansen_81 Nybegynder
27. februar 2008 - 16:43 #18
Hej igen , IGEN!

Øv øv.. Kablet fra den gamle strømforsyning til harddisken er ikke magen til den i den nye..

ALtså.. i den jeg sidder på nu (den rigtige selvf.) (med alt std.) - Er kablet der forbinder min Maxtor sådan en tynd sort en..

det kabel er der ikke i den strømforsyning som jeg ellers prøvede at få over i den nye her..

Så nu går jeg ud fra der intet er at gøre mere.. :/
Avatar billede peet-49 Novice
27. februar 2008 - 16:51 #19