Avatar billede sylle Novice
27. februar 2008 - 06:57 Der er 4 kommentarer

klik funktion

Det kan godt være, det her er et dumt spørgsmål, men jeg har lavet et banner for en, som skal med i rotation med andre bannere på en hjemmeside. Men han har fået besked, fra dem der skal bruge det, at de ikke kan lave klik-link til banneret - og spørger om jeg har glemt en klik funktion i swf filen.

Kan I hjælpe mig med, hvad dette er, og hvordan det gøres?
Jeg giver 100 point for hurtig svar!
Avatar billede Jensen DK Novice
27. februar 2008 - 09:22 #1
Er den markeret inden den er oprettet?
Avatar billede sylle Novice
27. februar 2008 - 09:31 #2
Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål.
Jeg har bare lavet en swf fil med bannerreklamen, som jeg sendte afsted til ham der skulle bruge det. De skrev til ham at han skulle sende et gif eller swf banner samt hvor klik-link skulle gå hen, så jeg troede det var noget de klarede.
Som jeg tolker det, skal jeg ligge et link på den bannerreklame jeg har lavet - og det er det, jeg ikke helt ved hvordan jeg skal gøre - men ved ikke om jeg tolker det forkert. Er der et eller andet man plejer at gøre ved sin flash fil for at de kan lave link på dem?
Avatar billede g0t Nybegynder
27. februar 2008 - 22:44 #3
er det ikke bare at lave en box over hele banneret og formater den til en botton og lave den 100% gennemsigtig. Eller lave en onClick event med action script. Google flash onclick goto evt.
Avatar billede andersbro Nybegynder
28. februar 2008 - 12:27 #4
Som g0t siger, skal du lave et link i din swf, som kalder en url, banner-administratoren definerer.

1) Lav en stor, gennemsigtig knap, der dækker hele banneret.
2) Knappen skal have en onRelease-funktion, der kalder den url, banner-administratoren indsætter vha. en variabel, fx. "clickTag", som ligger i roden af din swf. - getURL(_root.clickTag, "_blank");
3) Publish

PS. Du skal ikke selv definere variablen, det gør admin vha. flashvars fra html-siden, du skal bare vide, hvad variablen hedder, så du kan kalde den fra din knap.