Avatar billede powermand Nybegynder
27. februar 2008 - 06:51 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Samme opdatering igen og igen

Hey!

Jeg er ude for, at XP meddeler om den samme nye opdatering, hver gang jeg starter XP op ... også selvom jeg gentagene gange HAR installeret denne opdatering ...

Det drejer sig om Microsoft XML Core Services 4.0 Service Pack 2(KB936181).

Jeg har været inde i Windows Update i Kontrolpanel, hvor jeg kunne se, at der også var andre opdateringer, som jeg forsøgte at installere manuelt, men efter computeren var genstartet var det heller ikke alle disse der var blevet installeret - de stod der stadig, selvom de var downloadet og installeret.

Jeg har samtidig konstateret, at Windows nu ikke kan huske, hvis jeg ændrer på instillingen på Windows Pointer-instillingen på mus (en Razer Copperhead) og derefter genstarter - er der mon en sammenhæng?

Håber der findes en løsning ...

Mvh
Martin
Avatar billede Jensen DK Novice
27. februar 2008 - 07:10 #1
djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip kør denne klik på det blå tandhjul og sæt flueben vejen rundt klik på go.
Avatar billede Jensen DK Novice
27. februar 2008 - 07:18 #2
Avatar billede Jensen DK Novice
27. februar 2008 - 07:34 #3
Glemte at skrive, du først skal downloade fixet.
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2008 - 08:08 #4
man kan også fjerne dem igen.genstarte og installere dem igen.

nu kan jeg ikke skrive stien til dig for jeg har slettet dem. det kan man også når instaleringen er gennemført.
Avatar billede Jensen DK Novice
28. februar 2008 - 06:56 #5
Hej powermand er du gået i stå?
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2008 - 08:03 #6
Du tilbydes muligvis denne opdatering gentagne gange.

Forskellige versioner af MSXML er indeholdt i forskellige Microsoft-produkter, f.eks. Windows, Internet Explorer, Microsoft Office og Microsoft SQL Server samt nogle tredjepartsprodukter. Du tilbydes muligvis denne opdatering igen, hvis du installerer et nyt produkt, eller hvis du opdaterer et produkt, som indeholder en anden version af MSXML end den, du allerede har.

Hvis du vil have flere oplysninger om de forskellige MSXML-versioner, der er tilgængelige eller leveres sammen med forskellige Microsoft-produkter eller softwareopdateringer, kan du klikke på følgende artikelnummer for at få vist artiklen i Microsoft Knowledge Base:
269238 (http://support.microsoft.com/kb/269238/) Oversigt over Microsoft XML Parser-versioner (MSXML)
• Sikkerhedsopdateringspakke 936181 er en komplet installationspakke. Du kan bruge denne pakke til at installere MSXML 4.0 SP2 på en computer, hvor tidligere versioner af MSXML 4.0 ikke har været installeret. Du kan også bruge denne pakke til at opdatere en eksisterende installation af MSXML 4.0, MSXML 4.0 SP1 eller MSXML 4.0 SP2.
• Windows Update og Microsoft Update tilbyder kun opdateringspakke 936181, hvis en tidligere version af MSXML 4.0, MSXML 4.0 SP1 eller MSXML 4.0 SP2 allerede er installeret på computeren.
• MSXML 4.0 indeholder ikke en 64-bit parser og understøttes kun i WOW-tilstand (Microsoft Windows on Windows 64) på 64-bit operativsystemer. Derfor er 64-bit MSXML 4.0-pakker ikke tilgængelige for denne sikkerhedsopdatering. Installer 32-bit MSXML 4.0-pakken for at opdatere 32-bit MSXML 4.0-parseren i WOW-tilstand på et 64-bit operativsystem. Du skal f.eks. installere Msxml4-KB936181-enu.exe-pakken for at opdatere et engelsk 64-bit operativsystem.
• Hvis du vil installere denne sikkerhedsopdatering uden brugerinput med detaljeret logføring og uden at genstarte computeren, skal du bruge en kommando, der svarer til følgende:
msxml4-kb936181-enu.exe /q reboot=reallysuppress /l*v c:\kb936181.log
Der placeres detaljerede logføringsoplysninger om installationsprocessen i den fil, der blev angivet i kommandoen. I dette eksempel er filen C:\KB936181.log.
• Hvis filen Msxml4.dll er låst, opdateres filen muligvis ikke, når du installerer sikkerhedsopdatering 936181. Du kan løse dette problem ved at bruge følgende kommandoer til at fjerne Msxml4.dll:• MsiExec.exe /uninstall {37477865-A3F1-4772-AD43-AAFC6BCFF99F} /passive
• Del %windir%\system32\msxml4.dll
Avatar billede Jensen DK Novice
01. marts 2008 - 06:30 #7
Powermand er du der endnu, kunne du bruge mit link 27/02-2008 07:18:26?
Avatar billede powermand Nybegynder
12. marts 2008 - 20:20 #8
Beklager det sene svar!

Dial-a-fix så lovende ud, men da jeg genstartede kom det lille ikon i højre hjørne frem kort efter ... "Der er opdateringer klar til computeren ...", og det var stadig KB936181.

Har også prøvet treatmenices forslag, men desværre kommer opdateringer op igen med det samme.

Det er super-frustrerende ... og det lader til, at opdateringen blokerer for andre opdateringer.

Flere gode forslag?
Avatar billede powermand Nybegynder
12. marts 2008 - 20:23 #9
Når jeg tænker tilbage, så er jeg ret sikker på, at dette problem opstod efter en system-gendannelse, så kunne man forestille sig, at der i den forbindelse er sket en konflikt? Måske at opdateringen allerede har fundet sted, men det er ikke registreret korrekt ... eller hur?
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. marts 2008 - 20:44 #10
Jeg beklager mine udtryk i andet spørgsmål...
Som et plaster på såret er her muligvis en løsning:

Step 1: Reinstall MSXML 4.0 Service Pack 2
================================
1. Please refer to the following link to download MSXML 4.0 Service Pack 2

http://download.microsoft.com/download/9/6/5/9657c01e-107f-409c-baac-7d249561629c/msxml.msi

2. When the File Download window appears, please click the Save button, and follow the directions to save it to the Desktop.
3. After downloading this file, please double-click the "msxml.msi" file on the Desktop. Then the installation will be performed automatically.
4. If you receive three options "Modify", "Repair", and "Remove", please click "Remove" and follow the instructions to remove MSXML 4.0 Service Pack 2.

5. After removing it, please double-click "msxml.msi" file again, click "Install Now" button, and then follow the instructions.

After reinstalling MSXML 4.0 Service Pack 2, please move on to step 2 to install the update KB936181.

Step 2: Reinstall MSXML 4.0 SP2 Security Update (KB936181)
============================================
1. Please download the update from the following link:

http://download.microsoft.com/download/9/4/2/9422e6b6-08ee-49cb-9f05-6c6ee755389e/msxml4-KB936181-enu.exe

2. When the File Download window appears, please click the Save button, and follow the directions to save it to the Desktop.
3. After downloading this file, please double-click the " msxml4-KB936181-enu.exe" file on the Desktop. Then the installation will be performed automatically.

4. After finishing the above steps, please check the result on the Windows Update website again.
Avatar billede powermand Nybegynder
12. marts 2008 - 21:10 #11
Hej John!

Godt ord igen!

Meget sort, men jeg har netop Googlet mig frem til præcis samme løsning, som du poster, og jeg er kommet ét skridt videre:

I første omgang skete der ikke nogen ændring, og opdateringen lå stadig og ventede, når jeg klikkede "Windows Update" i Kontrolpanel ... og ikonet kom selvfølgelig også frem nederst i højre hjørne.

Men så kørte jeg denne her igen: http://download.microsoft.com/download/9/4/2/9422e6b6-08ee-49cb-9f05-6c6ee755389e/msxml4-

... og klikkede først "Remove" og reinstallerede efterfølgende.

Nu står opdateringen IKKE længere og venter under "Windows Update" i Kontrolpanel, men ikonet nederst i højre hjørne kommer STADIG frem ... ARGH ... desuden, når jeg vil lukke ned for computeren, så er der stadig det lille update-ikon ved "Luk"-knappen.

Men jeg er da kommet ét skridt videre ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. marts 2008 - 22:42 #12
Et vildt gæt...
Prøv helt at slå automatisk opdatering fra, genstart pc, slå det til igen og genstart.
Hvad sker der så?
Avatar billede powermand Nybegynder
12. marts 2008 - 23:09 #13
@john
Har ikke prøvet dit seneste forslag, men efter to reboot, så er ikonet i højre hjørne forsvundet...!

Så det lader til, at den fremgangsmåde du postede tidligere virkede - smid et svar! :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. marts 2008 - 11:25 #14
ok - vent gerne et par dage med at acceptere så du er helt sikker på det hjalp :)
Avatar billede powermand Nybegynder
13. marts 2008 - 12:14 #15
er ret sikker på det hjalp - har set på det (lede) ikon i et halvt år, tror jeg, og nu er det væk ...

bare pudsigt, at jeg har bakset med det så længe, og så indenfor 10 minutter finder vi frem til den samme løsning ... som virker
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. marts 2008 - 22:31 #16
Nogen gange kan man løbe så sur i det, at den nemme løsning ikke altid er det men går efter ;)

Tak for point!