Avatar billede aaugust Nybegynder
26. februar 2008 - 21:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Server 2003 del harddisk op

Ved install. af windows 2003 server

Bør man dele en harddisk op i mindre drev.
Evt. hvilken størrelser, bør de være på.

Samt hvordan opretter man bruger til at bruge evt. nye drev.
Avatar billede snowball Novice
26. februar 2008 - 22:21 #1
Det er altid en god idé at lave en system partition og en data partition. På den måde risikerer du ikke at serveren går ned hvis den bliver fyldt op med brugernes data. En system partition på ca. 30GB er fint, og så resten af pladsen til data partitionen.

Brugerne får adgang til data drevet ved at du enten deler (opretter et share) hele drevet eller en folder på drevet. Så kan de enten tilgå den direkte via \\servernavn\share eller ved at tilføje den som et netværksdrev.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. februar 2008 - 22:25 #2
Mon ikke du skulle lade din IT administrator om at tage stilling til sådan noget :)
Med de spørgsmål har du vist ikke meget erfaring...

1. jeg ville ikke dele en harddisk op - brug harddisk kvota i stedet.
2. Kommer af sig selv ved brug af kvota.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. februar 2008 - 22:26 #3
p.s. de 2 første linier mangler en masse smileys ;) (det var et dårligt forsøg på at væere sjov)
Avatar billede aaugust Nybegynder
26. februar 2008 - 22:45 #4
Jo john

Jeg fik da lært at cykel.

Pt. har jeg kun oprette et drev, med brug af kvotar. Men ved ikke om det er en god ide med flere drev, som snowball skriver 30 gb til system resten til data, er ok, har selv brugt den måde, nemt at tage backup mm.
Næsten alle bøger jeg har set, nævner som ala snowball