Avatar billede dj-eclipze Nybegynder
26. februar 2008 - 20:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DI-524 vil ikke upgrade firmware?

Hej drenge!

jeg har en DI-524 stående, med version (firmware) 1.02 på.
Da den version er rimelig outdated ville jeg gerne opgradere den, men efter jeg har hentet den nye version osv og går ind og finder den inde i routerens browser, så skriver den "The chosen file is not an image file". Men jo !! Det er jo den jeg har hentet og skal bruge. Det er en .bin fil. Men hvorfor fanden vil den ik registrere den som en image fil?

Har kigget på Dlinks side, men der er ikke megen hjælp at finde til det problem?
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. februar 2008 - 21:08 #1
Du har pakket .bin filen ud, og lagt den f.eks på skrivebordet, og så peget på denne i Firmware > tools ?
Avatar billede jc_d-link Praktikant
27. februar 2008 - 07:51 #2
Hvad hedder den version du har hentet ?
Har du husket at udpakke filen du downloadede ?
Hvor/hvornår siger systemet at ""The chosen file is not an image file".
Avatar billede jc_d-link Praktikant
27. februar 2008 - 15:42 #3
Her er step by step guide:

Opsætning af Router (DI-524, DI-524UP, DI-624, DI-624+)

Vigtigt, inden De går igang med opsætningen
- Firewalls på PC’en kan blokkere. Der foreslås at alle Firewalls slås fra mens setup/installation og første opkobling trådløst foretages.
- Vær også opmærksom på. At før der kan sættes en NY Enhed (Altså den nye Router) på internet forbindelsen skal der oftes lukkes op for dette hos internetudbyderen for den nye enhed kan fungere på internettet. Vi må henvise til internet udbydere for hvor lang tid denne låsning (MAC Låsning) tager for at blive åbnet.
- Når De taler med Deres internetudbyder, hør også om De har en Dynamisk IP (DHCP), Statisk IP eller PPPoE forbindelse, da dette skal bruges under opsætning af routeren i Step 2.

Step 1.
- Altid kabel fra Modem til routerens WAN port og med kabel fra  routerens port 1,2,3 eller 4 til pc.
- Åben internet explorer
- I adressefeltet skrives 192.168.0.1
- Brugernavn/username = admin
- Adgangskode/password er tomt.
- Tryk OK/Log In
(Hvis der ingen kontakt til 192.168.0.1 kan det prøves at resette routeren, ved at holde reset knappen bagpå routeren inde i 10 til max 15 sec.)
(Evt. også tjek om PC'en på Lan forbindelsen får en IP adresse der hedder 192.168.0.xxx)

(Hvis der skal opdateres firmware, gå da til Extra Step 2 nu og så tilbage til Step 2.)

Step 2.
WAN Opsætning
- Gå ind på HOME og WAN til venstre.
- Skal normalt være afkrydset i DYNAMISK IP ADRESSE
(De fleste internetudbydere i Danmark bruger dynamisk ip adresse)
- Husk at trykke APPLY og derefter CONTINUE

Step 3.
Kryptering
- Gå ind på HOME og WIRELESS til venstre.
- Under NETVÆRKS ID eller SSID skrives det navn det trådløse netværk ønskes at hede.
(Hvis der er tale om ændring af allerede eksisterende trådløst netværk, skal dette navn ALTID ændres)
- Security foreslås til WEP. (WEP kan også være et felt hvor man vælger ENABLE)
- Web Encryption = 64Bit
- Key Mode/Type = HEX
- Key/Web Key 1 skal være en 10 cifret kode. Alle tal må bruges samt bogstaver fra A-F.
(Denne kode skal kunne huskes)
(Hvis der kun er tale om PC’ere med XP2 eller Vista foreslås en WPA-PSK kryptering med Encryption = TKIP og hvor koden bare skal være min. 8 karaktere)
- Husk at trykke APPLY og derefter CONTINUE

Step 4.
Status tjek
- Gå ind på STATUS
- Under afsnittet WAN skal der være en IP Adress, som ikke må være 0.0.0.0
- Hvis den er 0.0.0.0. tryk på knappen DHCP RENEW.
- Hvis den stadig er 0.0.0.0 prøv EKSTRA STEP 1.
- Efter EKSTRA STEP 1 start forfra med Status Tjek Step 4.

Step 5. Opret trådløs forbindelse.
- Hvordan dette gøres kan afhænge af styresystem samt trådløst kort i computeren. Der  henvises her til computer supporten eller det trådløses netkorts support.

OBS. Vi vil meget gerne høre fra Dem igen, om hvordan det gik med opsætningen og om guiden er til at finde ud af. Ris og Ros er mere end velkommen.

Ekstra step 1.
CLONE Mac Adress
- Gå ind på HOME og WAN
- Tryk på knappen CLONE MAC ADRESSE. Derved får Routeren PC’ens MAC Adresse. (Skal oftes bruges hvis man netop har være på nettet med kabel direkte tilsluttet til modem, idet at IP adressen så kan være fastlås til PC’ens MAC adresse)
- Husk at trykke APPLY og derefter CONTINUE

Ekstra step 2.
Firmware updatering.
- Åben internet explorer og gå ind på www.dlink.dk.
- I øverste venstre hjørne, under hurtig produktsøgning, skrives model nr. for Router (f.eks. DI-524) og tryk derefter GO.
- Til højre under Mere Information vælges Teknisk Support.
(hvis der spørges til HW version, kan denne findes på klistermærket bag på Routeren)
- Find seneste driver ca. midt på siden.
- Download og gem den på skrivebordet. (når den er downloaded trykkes luk)
- Find den mape der er downloaded på skrivebordet
- Højreklik på den og vælg udpak. Udpak til skrivebordet.
- Det er bin eller bix filen i det udpakkede der er vigtig. Husk hvor den ligger.
På Routerens side.
- Gå under TOOLS og FIRMWARE til venstre.
- Under FIRMWARE trykkes på Browse/gennemse
- Find og vælg den udpakkede bin eller bix fil.
- Så skulle stien til filen blive synlig til venstre for browse/gennemse knappen.
- Husk at trykke Apply og Continue.
Avatar billede dj-eclipze Nybegynder
28. februar 2008 - 10:33 #4
Mange tak Ic.. Det virker nu ;)..
Opret svar så du kan få dine points ;)
Avatar billede jc_d-link Praktikant
28. februar 2008 - 12:35 #5
Hejsa,

Hopper du kunne bruge gennemgangen.

Jeg skal ikke have points. Giv dem gerne til dragonknight.
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 12:39 #6
Havde du glemt at pakke den ud ?