Avatar billede martin100 Nybegynder
26. februar 2008 - 19:31 Der er 6 kommentarer

Formmail der virker

Hej alle.

Jeg står med et stort problem.
Min udbyder webdomain understøtter ikke cgi scripts til afsendelse af formmails....

Hvad kan jeg så gøre? Nogen som har et script liggende eller et sted jeg kan bruge?

Har prøvet at bruge dandomains script, men den gik ikke desværre...hvad gør jeg? En venlig sjæl som gider hjælpe?
Avatar billede w13 Novice
26. februar 2008 - 19:42 #1
Kan du køre ASP/PHP på din server?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. februar 2008 - 19:43 #2
Der findes diverse gratis ydelser - en på engelsk: http://bravenet.com/webtools/emailfwd/
Jeg har hørt om noget dansk. Man skal bare skrive kode som de anfører.
Avatar billede martin100 Nybegynder
26. februar 2008 - 19:44 #3
Ja jeg kan godt køre ASP på serveren..
Avatar billede w13 Novice
26. februar 2008 - 19:50 #4
Der findes en masse forskellige ASP-mail-komponenter. Prøv at undersøge, hvilken mail-komponent til ASP, din server understøtter. JMail og CDONTS er vist de mest populære..
Avatar billede martin100 Nybegynder
26. februar 2008 - 20:56 #5
er der virkeligt ikke et script på nettet man kan bruge??
Avatar billede w13 Novice
26. februar 2008 - 21:00 #6
Jo. Det fungerer sådan i ASP, at for at sende mails, for at redigere billeder og for at bruge en masse andre specielle funktioner, skal serveren have særlige komponenter installeret, som gør det muligt, at bruge disse funktioner. Når man så ved, at man _har_ en funktion, kan man finde en kode til denne på nettet.