Avatar billede maze- Nybegynder
26. februar 2008 - 15:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Webkomponent der kan læse/skrive data på klient

Hej alle!

Jeg er ved at lave et lille projekt, hvor jeg hoster en ASP.NET side. På denne side skal jeg bruge at jeg kan skrive en fil på klientens computer, samt læse en (Læse er vigtigst).

Jeg har overvejet ActiveX og Java Applet, er der andre metoder?

Umildbart ville jeg gerne bruge ActiveX. Men kan ikke finde ud af at lave en ActiveX der kan det ene eller andet. Kan faktisk slet ikke rigtig finde nogen tutorials der forklare simplet hvordan man gør i forhold til IIS, aspx-siden og det hele.

Jeg har ikke undersøgt java applets endnu.

Jeg er kommet på disse to ting da jeg mener netbanke bruge disse til at læse certifikater med.

Er der nogen der har nogle gode tutorials, eller selv kan lige sige hvordan man simplt gør det. Evt en anbefalding af enten ActiveX vs Java applet eller noget tredje.

Jeg har ikke noget imod at skrive ActiveX i c++, men vil helst i C#.

Mvh
Mads Frisk Sørensen
Avatar billede arne_v Ekspert
27. februar 2008 - 00:10 #1
Java applet vil du kunne få til at virke på ikke-windows platforme.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2008 - 06:24 #2
OK ?