Avatar billede mullle19 Nybegynder
16. juni 2001 - 18:21 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

VPN forbindelse sammen med alm internet forbindelse

Hvordan får jeg en VPN forbindelse til at virke sammen med en alm internet forbindelse..

når jeg forbinder til vpn forbindelsen. bliver min internet adgang afbrudt og kan først genoptages når jeg afbryder vpn forbindelsen.. er der nogen som har en løsning for at begge kan virke samtidigt..
Avatar billede mullle19 Nybegynder
16. juni 2001 - 18:28 #1
Jeg glemte at skrive at det var på en Win2k pro.
Avatar billede strych9 Praktikant
17. juni 2001 - 12:51 #2
Win2k er pt det eneste produkt fra MS der har support for VPN.
Når du laver forbindelse til en fjernserver med VPN kan du betragte din computer som forbundet til det LAN hvor fjernserveren står. Derfor får du også tildelt et IP fra det samme LAN. Der er ikke mulighed for feks at åbne 2 webbrowsere og tildele den ene til din internet adgang og den anden til VPN. Alt går igennem den \"tunnel\" du har oprettet til fjernserver.
Avatar billede victor44 Nybegynder
19. juni 2001 - 20:56 #3
Det du skal gøre når din tunnel er oppe er at benytte firmaets internetforbindelse gennem tunnelen.
Hvis du bruger et modem til at oprette forbindelsen til din ISP vil VPN forbindelsen \'overtage\' linien når den aktiveres.

Strych9 > Win98 og NT4 har også support for VPN.
Avatar billede strych9 Praktikant
20. juni 2001 - 00:55 #4
Du har ret.. Nyt i win2k er support for L2TP hvor man benytter IPSec (krypteret IP traffik) over VPN. Ældre versioner af win skulle stadig være istand til at benytte VPN med PPTP som er en lidt ældre tunnel protokol.
Jeg undskylder.. Sådan går det når man har for travlt.
Avatar billede victor44 Nybegynder
20. juni 2001 - 22:42 #5
Du har næsten ret strych9.
Det nye er support for både IPsec og l2tp ;-)

LuF
Avatar billede strych9 Praktikant
21. juni 2001 - 11:24 #6
Det var også det jeg sagde! :)
Avatar billede darth_wader Nybegynder
15. januar 2002 - 22:40 #7
Det kan lade sig gøre.
Når du vil ringe op med din VPN, og den spørger om brugernavn & adgangskode, gå da ind under properties.
Så ind under fanebladet networking, og så under properties til tcp/ip. der vælger du advanced.
Derunder skal skal du fjerne fluebenet til use default gateway on remote network. (Sorry kører engelsk version )