Avatar billede fuskeren Nybegynder
26. februar 2008 - 12:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Driver til gammelt ATI radeon grafikkort med 64 mb ram

Hej alle

Jeg har det problem at jeg skal opdatere driverne til mit gamle (fra 2001) ati radeon grafikkort for at kan køre XP på det. På kortet står ikke typebetegnelse mv. så hvordan skal jeg finde den rigtige driver ?

Kortet blev valgt fordi det havde både VIDEO ind (SVHS og VHS) og video ud (blev brugt til videoredigering, hvad det var perfekt til).

Jeg har nu instaleret det i en ny PC med de gamle driver fra den orginale instalations CD, det køre overaskende godt på XP men dur næppe i det lange løb da der har værewt ustabilitetsproblemer. Selv efter instalation af driveren kan jeg ikke finde hvad kortet hedder eller hvad det er for en gf-processor.

Findes der nogle der kan hjælpe, evt. med et program der kan gå ind og hente de manglende oplysninger.

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede enya Nybegynder
26. februar 2008 - 12:42 #1
Du kan f.eks. hente SIW på http://www.gtopala.com/siw-download.html og se hvad det fortæller om hardware mv.

Eller evt.: "Everest": http://www.majorgeeks.com/download4181.html eller

dette program kan måske også vise det: http://www.pcworld.dk/download/66/1494
Avatar billede fuskeren Nybegynder
26. februar 2008 - 13:04 #2
Hej enya

Tak for svaret, jeg vil prøve det i aften. Jeg vender tilbage i morgen.
Avatar billede cbedb Mester
26. februar 2008 - 16:25 #3
Avatar billede fuskeren Nybegynder
27. februar 2008 - 08:44 #4
Hej enya og cbedb

Tak for jeres svar, enya kom med nogle gode links i går, dem afprøvede jeg i aftes. SIW er et kanon pogram som gav svar på alle spørgsmål og mere til, det bliver nu et af mine "standardpogrammer", kan på det varmeste anbefales.

Driveren jeg søgte efter var ATI_RADEON_DDR som blev lanceret i CATALYST pakkerne. Jeg har fundet en sidr med alle de gamle catalyst driver, nu mangler jeg kun at finde den seneste jeg kan bruge.

Herned 60 point til enya og til cbedb vil jeg sige tak for linket, jeg er sikker på, at også jeg ville havde fundet frem til catalyst driverne med den.

Til enya, kan du ikke lige sende et svar så jeg kan sende dine 60 p.
Avatar billede enya Nybegynder
27. februar 2008 - 16:38 #5
Okay.. Glad for det ku' bruges.. Ja, SIW er godt - bruger det selv.. Og tak for points.. :)
Avatar billede fuskeren Nybegynder
28. februar 2008 - 08:19 #6
Jeg har nu funden den perfekte driver, catalyst v. 4.9 som har ca. samme alder som de resterende komponenter. Computeren køre nu meget stabilt og overaskende hurtigt med XP og den nye driver.

Så hermed point til folket.
Avatar billede fuskeren Nybegynder
28. februar 2008 - 08:20 #7
Hvorfor kan jeg ikke finde ud af at give point, det var ikke et afvist svar jeg ville give !
Avatar billede enya Nybegynder
28. februar 2008 - 09:46 #8
Det er da lykkedes dig at give points og tak for dem.. :)