Avatar billede langsom Nybegynder
26. februar 2008 - 07:24 Der er 8 kommentarer

Opsætning af FTP, uden kendstab til router Firewalle

Hejsa.
Jeg har brug for at tilgå min Windows XP pro maskine hjemme fra.
Jeg har ingen mulighed for at konfigurer routeren (Firewallen).
Det jeg har brug for at tilgå er en mappe på min computer.
Kan jeg køre FTP, nå nu jeg ikke har mulighed for at åbne op?
Det er både mig og en anden der har brug for at tilgå mappen.

På forhånd tak!!!
Avatar billede steffen-k Nybegynder
26. februar 2008 - 08:52 #1
Installer et FTP program og brug evt. port 21, den burde været åben og reserveret til FTP.

Dernæst kan du oprette 2 brugere og dele den mappe, du gerne have adgang til. :)

På din klient maskine kan du vælge at skrive ftp://<ip> i din browser eller bruge et klient FTP program, så som FlashFXP som hjælp til at logge ind på FTP serveren.

Har du fast IP? Det ville jo være en fordel, hvis du bruger din FTP server meget.

// Steffen
Avatar billede steffen-k Nybegynder
26. februar 2008 - 08:54 #2
Glemte lige at sige, at af FTP servere kan nævnes, Win FTP server, BulletProof, og CuteFTP.

// Steffen
Avatar billede onetime Nybegynder
26. februar 2008 - 09:25 #3
Men problemet er at den offentlige ip adresse ikke bliver forwardet til min workstation.
Har sat en filezilla ftp server op på maskinen!!!
Avatar billede langsom Nybegynder
26. februar 2008 - 21:09 #4
Nogle hjælp?
Kan jeg lave en workaround så jeg ikke skal have adgang til routeren, alså konfigurerer den???
Avatar billede leif Seniormester
26. februar 2008 - 21:10 #5
Nej, har du ikke adgang til routeren kan du ikke konfiguere således at port 21 bliver forwardet til din maskine
Avatar billede langsom Nybegynder
26. februar 2008 - 21:14 #6
findes der ikke et andet program som jeg kan bruge i stedet??
Skal have fat i de filer når jeg er ude, men samtidig skal det også være sikkert!??
Avatar billede steffen-k Nybegynder
26. februar 2008 - 22:09 #7
Nej, som leif siger - så skal du have adgang til routeren, hvis du skal have ændret i portwarding.
Avatar billede leif Seniormester
09. marts 2008 - 09:13 #8
Behov for mere hjælp ?