Avatar billede godtesen Nybegynder
25. februar 2008 - 22:00 Der er 4 kommentarer

Halogen lampe i stuen blinker og går af og til ud i få sekunder

jeg har en "lysekrone" med 8 små halogenpærer i min stue, og jeg er ved at være lidt træt af den. Her på det sidste har den fået sit eget liv, skifter lysstyrke af sig selv, og nogen gange slukker den lige et par sekunder og tænder så op igen.
jeg har haft et par sprungne pærer tidligere så der er muligvis ikke helt den samme pære i alle 8 spots, kan det være det?

Gitte
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. februar 2008 - 22:27 #1
Det lyder som om det er transformatoren der er ved at brænde af, for har haft en lampe der gjorde nøjagtig det samme!
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
25. februar 2008 - 22:41 #2
De pærer du har skiftet, er det til samme Watt ? Det kan gøre en forskel hvis det er forskellige watt på de enkelte pærer. Hvis ja, så holder jeg med John... så er det nok transformeren..
Avatar billede dunderfjert Nybegynder
26. februar 2008 - 08:56 #3
Blinker pærerne nogenlunde ens  ? -altså det er ikke bare en der blinker/går ud.

Jeg tror i så fald også det er trafoen, den er desværre et problem barn i de ellers meget fikse lamper.
Har selv en i noget køkken belysning der lever i sin egen verden.
Problemet her er bare at da jeg lavede det satte jeg den et sted hvor den ikke er til at få fat i :o(
Avatar billede rynke10 Novice
26. februar 2008 - 14:00 #4
En løs forbindelse kunne nu også gøre det, prøv at gå alle stik og samlinger efter.