Avatar billede kraaijenzank Nybegynder
25. februar 2008 - 18:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejl på CF-kort

Hej!

Jeg har netop været på ferie i to uger og har taget over 500 billeder. Men da jeg kom hjem, fandt jeg ud af, at nogle af billeder var ødelagte. Jeg tror, at det drejer sig om cirka 40 billeder. Billederne er taget med et Canon PowerShot S400 og gemt på et CF-kort med 2 GB plads. Mapperne på hukommelseskortet ser sådan ud:

http://peecee.dk/uploads/022008/SS011.jpg

Billederne i mapperne 150 til 155 virker fint, men mappen 149SANON ser underlig ud, når man åbner den:

http://peecee.dk/uploads/022008/SS012.jpg

Jeg vil høre, om det er muligt at genskabe billederne. Findes der programmer, der kan gøre dette? Er de gratis, eller koster de noget? I så fald hvor meget?

Jeg håber meget, at der er nogen, der kan hjælpe mig. På forhånd tak!
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2008 - 19:31 #1
Hvis du har en fil du ikke mener indeholder kompromiterende materiale så prøv at mail den til mig så vil jeg forsøge at åbne den med GIMP
mail@helgec.dk
Avatar billede kraaijenzank Nybegynder
25. februar 2008 - 22:18 #2
Problemet er bare, at Windows siger, at filen fylder 16 GB (hvilket er helt umuligt på et 2 GB kort). Kan ikke sende den på mail.

Tænkte mere på at bruge et dataredningsprogram. Kan man ikke det?
Avatar billede thov Forsker
25. februar 2008 - 23:58 #3
Prøv med Photorecovery http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec
Avatar billede kraaijenzank Nybegynder
13. april 2008 - 19:02 #4
Fandt en anden løsning.

Google: CardRecovery