Avatar billede psychopaticola Nybegynder
25. februar 2008 - 15:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nyt motherboard til socket 478

Hey eksperter.

Da mit gamle ABIT IC7-G-motherboard stod af pga. en defekt køler, leder jeg nu efter et nyt motherboard/bundkort til min pc.

Mine "specs" er følgende:
Pentium 4 3,2 GHz, socket/sokkel 478
2x 512 MB DDR SDRAM (Kingston), PC3200
Seagate SATA harddisk
GeForce 6600GT

Jeg ved, at det måske ville være dumt at investere mere i socket 478, men det ville under alle omstændigheder være dyrere at skifte platform, hvis dette medførte, at jeg skulle købe ny CPU og evt. nye RAM. Computeren skal også kun bruges et års tid mere..

Motherboardet skal derudover have minimum 4 PCI-slots og gerne 3-4 RAM-slots. Dette gør micro-ATX lidt ubrugeligt for mig (plus jeg har hørt noget om, at de ikke understøtter PC3200 RAM..?)

Hvad skal jeg vælge? Har hørt meget godt om ASUS P4P800-serien eller P4C800, men hvor f... kan de købes henne mere??

På forhånd tak.
Avatar billede psychopaticola Nybegynder
25. februar 2008 - 18:36 #3
Tak - men så vidt jeg kan se, er der ingen af dem, der understøtter PC3200 RAM, som mit gamle bundkort. Gør det nogen forskel? Og er mine gamle RAM i det hele taget kompatible, hvis jeg køber et af de ovennævnte bundkort?
Avatar billede kabbak Professor
25. februar 2008 - 19:08 #4
på Edb priser, er det vist kun den fra asus, der ikke understøtter PC3200 RAM.

tryk på + ud for Mainboard, for at se
Avatar billede psychopaticola Nybegynder
25. februar 2008 - 19:41 #5
Okay, tak. Det havde jeg ikke set.
Alle de kort på edbpriser er jo micro-ATX. Og jeg ville gerne have en eller to PCI-slots mere, og evt. 3-4 RAM-slots (overvejer at købe lidt mere RAM ved samme lejlighed)... Er det muligt at finde et sådant? Prisen er stort set underordnet.
Avatar billede kabbak Professor
25. februar 2008 - 22:55 #6
Så skal du nok søge efter brugte, som er til salg, og så spørge om de kan det du ønsker.
Jeg tror ikke at butikkerne, ligger inde med dem mere.
Avatar billede psychopaticola Nybegynder
03. marts 2008 - 18:11 #7
Tak for hjælpen, kabbak. Smid et svar, så får du points.
Jeg gjorde det, at jeg købte et BioStar micro-ATX fra EDB Priser. Virker fint, tilsyneladende.
Avatar billede kabbak Professor
03. marts 2008 - 19:25 #8
;-))