Avatar billede mads_ks Nybegynder
25. februar 2008 - 15:20 Der er 1 løsning

ASA5510 og MPLS

Hej.

Har 3 lokationer der skal sættes sammen via et MPLS netværk som ikke helt vil funke som jeg vil.

Selve MPLS netværket fungerer fint hvis man sætte MPLS routerens (TDCbox) IP til gateway, men ikke hvis man sætter vores ASA box til gateway. Der er pt kun 2 lokationer på.

Setup'et ser sådan her ud.

ASA_
|  \
|  Switch
|  /
TDCbox
|
Inet.
|
Anden lokations TDC box.

Jeg har lavet en static route til det netværk der ligger på den anden lokation "192.168.1.0 255.255.255.0 TDCboxensIP". Og det viker ikke.

ASA boxen kan godt pinge enhederne på det andet netværk. Men de enheder på netværket her, som har ASA boxen som Gateway kan IKKE.

Hvis jeg laver en "packet tracer" via ASA boxens ASDM siger den at fejlen er en accesslist fejl og at det er implicit "deny any any" reglen der gør at den ikke kan. Men har lavet en "permit any any" og lagt lige over, men får samme fejl. Så det er lidt underligt.

Kan det have noget at gøre med at den den ikke vil route ud af det ben som forspørgelsen kommer ind på? Altså at jeg sidder på Eth1 som gateway, og skal ud af det ben igen for at komme til TDCboxen.

Håber virkeligt at i kan hjælpe mig lidt her.

Med venlig hilsen
Mads.
Avatar billede mads_ks Nybegynder
27. februar 2008 - 07:42 #1
Nå, laver en lappe løsning.