Avatar billede klk Nybegynder
24. februar 2008 - 22:28 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Knoppix v5.1.1 move kommando virker ikke

Jeg har downloadet:
KNOPPIX_V5.1.1CD-2007-01-04-EN.iso
fra
http://ftp.uni-kl.de/pub/linux/knoppix/

Brænding af image og boot på den brændte boot-cd virker fint fint. Det er en bærbar med Windows XP Home installeret jeg booter op på cd'en.

Af en eller anden årsag er drevet automatisk mountet efter startup.

Og en simpel move kommando "mv" virker ikke. Jeg får følgende fejl:
Could not write to /nmt/hda1/Privat/support/hjemme/Traktor.wmv

Jeg kan heller ikke oprette en ny mappe uden at fejlen kommer.

Det skulle mig bekendt være den eneste Linux version, hvor man kan kopiere på samme måde som i en Windows Stifinder, og det er det jeg ønsker at bruge til et andet formål.

Har du erfaring med eller mulighed for at prøve Knoppix 5.1.1 af på samme måde?
Findes der en anden Linux version der kan klare en kopiering "windows-like"?
Avatar billede klk Nybegynder
24. februar 2008 - 22:35 #1
Hov! Med Insert virker den simple mv kommando fint efter at drevet er mountet.
Avatar billede klk Nybegynder
27. februar 2008 - 18:58 #2
Lukket pga. manglende svar.