Avatar billede janhorse Nybegynder
24. februar 2008 - 17:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

´Hvilken forbindelse ?

I forbindelse med installation af belkin router, bliver jeg bedt om at fortælle hvilken type forbindelse jeg bruger. Jeg har en Adsl forbindelse, og skal "hakke" af om det er static ip, dynamic ip,pptp eller pppoe.
Hvilken skal jeg bruge ?

På forhånd tak.
Avatar billede jokkejensen Novice
24. februar 2008 - 18:02 #1
du glemmer lidt at fortælle, hvem du har internet igennem ?

For cybercity er det pppoa, resten oftes pppoe..

/JJ
Avatar billede leif Seniormester
24. februar 2008 - 18:09 #2
TDC er det Dynamic med mindre du har bestilt Static
Avatar billede jc_d-link Praktikant
24. februar 2008 - 18:09 #3
Nja,

De fleste internetudbydere i DK har dynamisk IP (DHCP).
Hvis du har Broacom eller et energiselskab kan det väre PPPoE.
CyberCity har ganske rigtigt en PPPoA, men der får du et Modem/router med forbindelse og kan da evt. sätte en router på, og den skal stå i dynamsik IP (DHCP)

Men den eneste der kan svare 100% på dette er din internetudbyder.
Avatar billede janhorse Nybegynder
24. februar 2008 - 18:32 #4
Jeg har TDC.
Er det muligt at jeg mon kan finde det oplyst et sted hos TDC.

Det er åbenbart vigtigt at køre indstallationsprogrammet først, inden tilslutning af router iflg advarsel på routeren. Sjovt nok medfølger der også et hurtig indstallationskort, hvor man EFTER tilslutning af router bliver bedt om at køre CDen.?

Hvis man ikke får angivet den korrekte tilslutning, og tilslutter routeren, og den formodentlig ikke virker, hvad er skrækcenariet så ?
Avatar billede leif Seniormester
24. februar 2008 - 18:33 #5
At du ikke kan komme på nettet. Men med en TDC forbindelse skal du vælge Dynamic
Avatar billede janhorse Nybegynder
24. februar 2008 - 18:41 #6
Den køber jeg.

Takker endnu engang.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
24. februar 2008 - 18:44 #7
Yesser. TDC er = Dynamic IP.

Men husk også, at TDC låser på mac adressen.
Dvs. du skal have låst op for din forbindelse.
Avatar billede leif Seniormester
24. februar 2008 - 18:46 #8
På en TDC privat har man adgang til 2 dynamiske og de auto releases efter 4 timer (Jeg mener det er 4 timer)
Avatar billede jc_d-link Praktikant
24. februar 2008 - 18:52 #9
Der er op og ned om du har 2 IP adresse eller 1 eller 3. Det har TDC vist heller ikke selv styr på.
Og nogen siger 15 min, andre siger 30 min og TDC siger selv at man skal slukke udstyret i 1 time. Altså Modemet skal slukkes.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2008 - 20:17 #10
hallo??